Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 04-09-2016 23:42

Sypie
24/7 MacGek

Knipperend scherm MacBook Unibody 2008

Terwijl ik nu aan het werken ben op mijn MacBook Unibody, een oudje uit 2008, is het scherm aardig aan het knipperen. De schermhelderheid staat op de laagste stand dat het scherm nog te zien is (1 blokje). De MacBook hangt aan de lader, dus krijgt voldoende stroom.

Het scherm knippert zichtbaar maar wordt niet helemaal zwart, althans nog niet. Het knippert best wel kort/snel waarbij het scherm wel donkerder wordt.

Wanneer het scherm op standje zonnebank staat knippert het niet, het brandt dan zo lekker fel dat je je zonnebril op wilt zoeken. Wanneer ik de helderheid naar beneden schroef dan begint het knipperen zo ongeveer op de helft tot 3/4e van de helderheid.

Mijn vraag is: zou dit aan de converter kunnen liggen of aan de backlight?

Het vervangen van een converter is geen wereldklus, heb ik net gedaan bij een witte MacBook uit 2007/2008. Daarbij kost het ook nog eens niet zo veel, voor €15 had ik dat printje in huis. De prijs/moeilijkheid van het backlight heb ik nog niet opgezocht.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#2 05-09-2016 11:29

Peter
Doorknoper

Re: Knipperend scherm MacBook Unibody 2008

Heb je al rondgekeken op internet, want ik meen er een paar jaar geleden al over gelezen te hebben dat er een zwakte in het MacBook zat op dat gebied. Gevoelsmatig lijkt het mij ook aan de convertor te liggen als die als een dimmer moet werken.

Catch the noodle before you go freak!wink

#3 05-09-2016 17:05

Sypie
24/7 MacGek

Re: Knipperend scherm MacBook Unibody 2008

Zoals ik zei, converters zijn niet zo duur. De operatie om die dingen te vervangen is wat omvangrijker, maar ja na een aantal keren MacBooks uit elkaar gehaald te hebben draai ik mijn hand daar niet meer voor om.

Ik had nog niet gezocht naar mogelijke oorzaken, ik weet dus ook niet of dit probleem vaker voorkomt bij oude MacBooks.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

Board footer