Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#11 30-10-2016 12:39

Deskman
Opperdummie

Re: De Mac blijft in opmars.

Ik ben niet onder de indruk van de commentaren van analisten. Die gaat het alleen maar om de winstcijfers. Je kunt bij Samsung zien hoe groot het risico van een sprong voorwaarts is op een wereldwijde markt. En er is altijd de wens dat er weer een jobs-moment komt waar volkomen onverwacht een konijn uit een hoge hoed getoverd wordt. Dat gaat niet meer gebeuren en dat komt niet doordat Steve er niet meer is maar omdat de markt en de klanten en de wereld veranderd is.

Dat ik in de Noorse bergen mijn iPad tevoorschijn kan halen en op een digitaal kaartje kan inzoomen en mijn locatie én de gelopen weg kan bekijken vind ik nog altijd een regelrecht wonder.

"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day."  Douglas Adams

#12 12-12-2016 22:52

trabant
Pruttelbakkie

Ken uw weerga.

#13 13-12-2016 00:56

Peter
Doorknoper

Ik krijg daar een 404 error. Wat stond erin?

Catch the noodle before you go freak!wink

#14 13-12-2016 01:38

Deskman
Opperdummie

Dat het een prima machine is tot de accu leeg is.

Klik

"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day."  Douglas Adams

#15 13-12-2016 09:19

trabant
Pruttelbakkie

Verkort de link eens en dan verder klikken: https://www.theguardian.com/technology/2016/dec/12/all

Ken uw weerga.

#16 13-12-2016 17:31

Peter
Doorknoper

LOL.... Zelfs op gerenoveerde Apple-sites wordt over dat MBP geklaagd...... Hoe verder? Dat is overal de grote vraag! Waarschijnlijk missen we toch de grote stuurman.....

#17 13-12-2016 20:03

Sypie
24/7 MacGek

Ik was druk aan het sparen voor een nieuwe MacBook (Pro). Natuurlijk zie ik zo'n TouchBar écht wel zitten, net zo'n gimmick voor mij big_smile. Nu is het zo dat deze machine eerst al flink aan de prijs is en vervolgens ook nog eens te maken heeft met niet goed uitgevoerde punten door Apple. Zo gaat de batterij niet de beloofde 10 uur mee en zijn er video-problemen. Voor mij genoeg redenen om mijn centjes nog even op zak te houden.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#18 21-12-2016 14:16

Peter
Doorknoper

Berichten in diverse media dat Apple het software-team voor macOS heeft opgeheven en deels heeft samengevoegd met het iOS-team. Er zou ook geen echte visie zijn over "hoe het nu verder moet". Ook berichten dat er veel mensen zijn die terug switchen naar een PC van Microsoft. Bij Apple is de Mac-omzet nog maar 10% van het geheel. Het downloaden van apps en muziek en de iPhone e.d. levert veel meer op. Op meer trendvolgend sites wordt met name geklaagd dat Apple veel te weinig doen aan upgrades voor de Mac-Mini en de Mac Pro. Ikzelf denk dat de "Mini" een steeds kleinere rol speelt in het "switchers" geheel. De Mac Pro is ook bedoeld voor "Pro"-gebruikers en niet voor het grote publiek.
De iMac wordt nu lustig gekopieerd door MS en ook met betere specs.

Ik denk dat er altijd een harde kern Mac-gebruikers is geweest en zal blijven.

Apple kan dit niet naast zich neerleggen. Ze zullen weer iets "unieks" moeten vinden om een stap voorwaarts te zetten en om zich weer te onderscheiden. Het Apple-eco-systeem is in feite de kern waar het voor de "harde kern" om draait. Ik merk zelfs dat er iPhone gebruikers zijn die b.v. iMessages hebben uitgeschakeld en niet eens weten hoe dat wel gaat met iCloud. Dat soort gebruikers bereikt Apple nooit en daar moet je ook niet krom voor gaan liggen.

#19 21-12-2016 14:56

Deskman
Opperdummie

Ik kan me er niet zo heel druk om maken. Zolang ze nog producten maken waar ik prima op kan werken en die verder goed in elkaar zitten kan ik met de vermeende tekortkomingen goed werken. De stap om de ontwikkelteams samen te voegen zegt meer over de integratie dan over het feit dat Apple zijn aandacht verlegt.

Het idee dat er keynotes zijn waar groots wordt uitgepakt is iets waar Apple zelf debet aan is. Bij Dell hoor je niets over de tech ontwikkelingen. Het eind der tijden is al zo vaak voor grote fabrieken aangekondigd. En zelden uitgekomen.

Zo is bij Canon voorspeld dat ze hun beste tijd gehad hadden toen ze in 1986 overschakelden op de EOS en hun oude gebruikers met de investeringen in het oude systeem in de kou lieten staan. Het was net zo'n radicale stap als Apple had gezet met het weglaten van de optical-drive.

Canon heeft het ruimschoots overleefd en heeft het destijds grotere Nikon met enorme sprongen ingehaald.

Van mij hoeft niet iedereen aan de Mac of aan de iPhone. Zolang ik het maar nuttig kan inzetten.

#20 23-12-2016 11:14

Peter
Doorknoper

Nu komen er consumentenrapporten uit over het nieuwe MBP. En daar krijgt Apple met name de wind van voren over de korte accuduur en de "waardeloze" touchbar. Ik denk dat de introductie van de touchbar ook een marketing-blooper is van Apple. Dat had een heel mooi idee geweest toen er nog geen sprake was van grootschaligheid van touch-screens in de PC wereld. Nu is het mosterd na de maaltijd voor de grote massa.

Voor ons (in de praktijk) kan het wel heel handig zijn. Als je het technisch en ergonomisch bekijkt, is het geniaal. Je hoeft niet helemaal met je hand naar een scherm en je kunt je muis minder gebruiken. En wat vooral vergeten wordt in die rapporten, is dat de TB een z.g. 3D aanmaakmogelijkheid heeft. Door je vinger net wat langer te laten liggen of harder te drukken, gebruik je een andere functie. Dat is eerder geniaal dan waardeloos, maar ook een nieuwe manier van werken, die misschien heel veel gebruikers niet zoveel aanspreekt. Dat kan ook komen omdat de massa alleen een laptop nodig heeft om ermee te "internetten" en op feestboek te posten. En ja..... een nieuwe MBP met slechts een accuduur van 8 - 10 uur. Dat is wat matig. Ruimte en gewichtsbesparing heeft ook een tol. Ik heb begrepen dat de TB ook speciaal bedoeld is voor de "pro-apps" en voor iWork. Voor DTPers die Adobe-gebruikers zijn, zal het niks opleveren, want ik geloof er niet snel in dat Adobe zijn software op de TB gaat aanpassen.

Board footer