Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#11 09-09-2017 13:58

Peter
Doorknoper

Re: AI (Artificial Intelligence)

Alleen al voor de technische mogelijkheden is dit geweldig. In het topic over de iPhone 8 heb ik al geschreven dat er met IOS 11 heel mooie apps beschikbaar komen. Je kunt b.v. een vloer markeren met markers, en dan maakt het niet uit of er wanden schuin lopen e.d., maar dan zie je meteen hoe groot de oppervlakte van de vloer is. Dat scheelt een hoop rekenwerk als je renovatiewerk moet doen of een nieuwe vloer moet leggen. Maar je kunt ook virtueel door muren heen kijken e.d.

Catch the noodle before you go freak!wink

#12 18-09-2017 20:10

Peter
Doorknoper

Het werkelijk voordeel van dit onderwerp is natuurlijk dat bepaalde delen van je systeem zelflerend zijn en jou automatisch met dingen gaat helpen. Ik ben zelf erg benieuwd tot hoever dit zal gaan en of er ook b.v. vervelende reacties op gaan komen.

#13 18-09-2017 23:15

Deskman
Opperdummie

Het kan zomaar zijn dat Apple weer een van de eersten is die het platform 'bruikbaar' maakt voor de doorsnee wereldbevolking.
Er is al erg veel ontwikkeld op AI en VR. Nederland is geen kleintje op dat gebied - net zoals Nederland aan heel veel satellieten een technische bijdrage heeft geleverd, al jarenlang de Solar Challenge wint, ver vooruit is met de ontwikkeling van zelfrijdende auto's en ga zo maar door.

Iemand moet van de puzzelstukjes een leuk plaatje maken waar alle stukjes in passen. Dat is niet de gangbare manier voor een puzzel maar wel de manier die Apple goed ligt.

"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day."  Douglas Adams

#14 27-09-2017 17:53

Peter
Doorknoper

Je bedoelt waarschijnlijk AR en VR?

AI is een geheel nieuwe toepassing waarin met name het zelflerend element van de software een steeds grotere rol gaat spelen. Apple wil deze AI voor elke gebruiker persoonlijk maken en is daar al langer mee bezig dan we zo in de gaten hebben.Ik heb alk een paar jaar geleden opgemerkt dat MacOS zelfherstellend is geworden en daar komst nu langzaam ook zelflerend bij, door je persoonlijke iCloud en de "open" kennis, die in algemene zin in de cloud beschikbaar is. Wij kunnen dus straks ook gebruik maken van gegevens die, al dan niet toevallig, door anderen zijn uitgezocht en gedefinieerd. Dat wordt dus een heel bijzondere samenstelling van verschillende databases, waarbij de patenten met name al vastliggen aangaande het afschermen van je persoonlijke gegevens t.o.v. die in de algemene cloud. Processoren zullen steeds meer en meer gegevens in die databases moeten gaan raadplegen en tegelijk je privacy moeten bewaken en jouw opdrachten automatisch gaan uitvoeren. En daarbij wordt zowat alles tegelijkertijd ook 3D. Vandaar ook de hoge eisen aan die processoren. Er staan ons spannende zaken te wachten en die zijn er al voordat je het in de gaten hebt.

#15 27-09-2017 17:56

Deskman
Opperdummie

Nee, ik bedoel AI.

"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day."  Douglas Adams

#16 27-09-2017 18:08

Peter
Doorknoper

AR komt binnenkort al snel opduiken in "Maps" ofwel "Kaarten". Daar heb ik ook al wat van voorbij zien komen. Het complexe is dat deze AR en VR gegevens straks ook verweven gaan worden in die AI gegevens. Dat is wat lastig uit elkaar te houden.

#17 06-11-2017 11:06

Peter
Doorknoper

Ik ervaar al iets van AI op mijn iPhone. Ik heb bijna dagelijks een rit naar mijn werplaats en blijkbaar valt dat op en zodoende krijg ik nu ook automatich over dat ritje zonder Maps (Kaarten) daarvoor te gebruiken. Ik kan twee routes rijden die nagenoeg even lang zijn. Dus krijg ik daar keurig advies over welke ik het beste kan kiezen i v m de verkeersdrukte. Er is vast al meer aan de gang in de achtergrond.

#18 10-11-2017 22:02

Peter
Doorknoper

Het lijkt me dat nu ook het batterijpercentage aan AI onderhevig is. Het geeft het percentage aan op basis van het gedane gebruik. Als je je telefoon een uurtje ongebruikt laat is het percentage ineens weer een stuk hoger.

#19 10-11-2017 22:43

Deskman
Opperdummie

Wat beschouw jij allemaal wel als AI??

#20 10-11-2017 23:38

Peter
Doorknoper

LOL. Zelflerende intelligentie. Ik had al ergens eerder opmerkingen gelezen over dat percentage maar het valt me nu pas op.

Board footer