Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 13-07-2017 20:30

Peter
Doorknoper

De iPhone 8

Hier kunnen we discuteren over geruchten e.d. over deze nieuwe iPhone, die in september zal worden gepresenteerd. We hebben 2 jaar op een nieuw model moeten wachten. Dat is een behoorlijk lange tijd en ik ben wel benieuwd welke nieuwe zaken Apple met deze telefoon in onze handen gaat leggen. Er wordt her en der geschreven over een OLED scherm, over een vingerafdrukscanner die in het beeldscherm verwerkt zit en waardoor de "home" knop kan komen te vervallen. Maar er wordt nu ook geschreven over een radar-sensor, die aan de achterzijde zou zijn geplaatst, om 3d scans te kunnen maken i.v.m. met allerlei nieuwe Augmented Reality toepassingen. Er zijn diverse patenten hierover voorbij gekomen, dus het is heel goed mogelijk dat Apple hiermee geheel nieuwe toepassingen mogelijk gaat maken. Dit krijgt ongetwijfeld een vervolg in dit draadje!

Catch the noodle before you go freak!wink

#2 15-07-2017 01:33

Peter
Doorknoper

Re: De iPhone 8

Het lijkt er heel sterk op dat er ook nieuwe flexibele printplaten zullen worden gebruikt. Hiermee worden elektronische aparaten veel minder kwetsbaar. Zoals nu bekend wordt heeft Apple tientallen miljoenen in deze techniek geinvesteerd.

#3 15-07-2017 10:18

Justhan
Wichelvrouwtje

Dus we krijgen straks geen klachten meer van mensen die hun iPhone in hun broekzak hebben zitten en zwaar teleurgesteld zijn, dat het ding niet zo flexibel is als hun lichaam? wink

Life is too short to eat crap
(Jamie Oliver)

#4 15-07-2017 10:49

Peter
Doorknoper

Waarschijnlijk wordt er ook een flexibel scherm toegepast.

#5 15-07-2017 10:51

trabant
Pruttelbakkie

Die buizenversterker die ik vroeger had, had helemaal geen printplaat. Er lag een leerachtige lap met ringetjes dubbelgevouwen in de behuizing. 'Direct soldered' heette dat , geloof ik. 't Is wel dat je de bijbehorende voeding niet in een telefoon krijgt...

Ken uw weerga.

#6 15-07-2017 12:02

Peter
Doorknoper

De tijd van de triacs.

#7 15-07-2017 13:32

Peter
Doorknoper

Draadloos opladen is momenteel ook nogal een item voor discussie over de iPhone 8. Apple zou deze toepassing n.l. niet op tijd klaar hebben bij de lancering.

#8 15-07-2017 22:28

Sypie
24/7 MacGek

Ik ben benieuwd of ze de Touch-ID weggewerkt krijgen in het scherm, schijnt nogal een dingetje te zijn.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#9 16-07-2017 22:31

Peter
Doorknoper

Maar de prijs gaat wel erg hoog worden denk ik. Je moet ervan uit gaan dat je gemiddeld 3 jaar met een iPhone doet, om alle update mee te kunnen maken. Maar als Apple nu elke 2 jaar met een nieuwer model komt met veel meer gebruikerstoepassingen, dan gaat alles op z\n kop.

#10 19-07-2017 08:25

Peter
Doorknoper

Wat er op batterij-gebied gaat verbeteren is helemaal onduidelijk. Maar ook hierover heb ik verschillende patenten voorbij zien komen. Gisteren weer een voor een nieuwe interne structuur, waardoor een batterij lang en plat kan zijn en heel snel kan worden opgeladen.

"Batteries come in a range of different architectures and forms, including traditional rod-and-tube (dry cell) and flat plate (flooded cell) designs, as well as "jelly roll" configurations in which the anode and cathode layers are laid down on opposite sides of a flat sheet or flexible substrate and rolled up for insertion into the battery case or pouch. In flat battery designs, the rolled anode and cathode structure is folded into a low-profile casing or pouch, which is sealed along one or more sides."

Zoals je kunt lezen speelt hier flexibiliteit ook al weer een rol.

Board footer