Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#11 29-09-2009 16:52

Peter
Doorknoper

Re: Externe harde schijven.

Hmm... Als je een MS-DOS geformatteerde schijf aan je Mac hangt en TimeMachine vraagt of je die daarvoor wilt gebruiken en je klikt ja, komt automatisch de melding dat de harde schijf opnieuw geformatteerd moet worden. Dat krijg je dan ook voorgeschoteld en "ja" klikken en het is snel opgelost.

Catch the noodle before you go freak!wink

#12 29-09-2009 17:26

jaconed67
oud en stout

maar dan kan je die schijf niet meer onder dos gebruiken toch ??

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#13 29-09-2009 17:37

Peter
Doorknoper

Een drive die je voor TimeMachine gebruikt kan niet meer onder DOS. Lijkt me ook redelijk zinloos.

#14 29-09-2009 20:41

Sypie
24/7 MacGek

Maar als je de schijf niet meer gebruiken wilt voor Time Machine kun je deze wel weer formatteren en hergebruiken onder DOS. Wat ook kan is een schijf in partities delen en zodoende ene DOS partitie aanhouden.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#15 29-09-2009 20:48

Peter
Doorknoper

Tsja......

#16 24-03-2013 12:14

peterp0st
The Postman

We zijn inmiddels wat jaartjes verder de informatie in dit topic is misschien wat verouderd.

Ik ben op zoek naar een simpele voordelige externe schijf hij hoeft geen grote capaciteit te snelheid is ook niet belangrijk en hij hoeft ook niet met TimeMachine overweg te kunnen.Het voor een extra back-up van een aantal bestanden(met name tekst)De keud is zo groot dat,ik zie door alla schijven de schijf niet meer.

#17 24-03-2013 12:24

Coupe
Bugelaar

Als je een externe HDD gebruikt voor het opslaan van tekstbestanden is dat imho een hele dure oplossing.
Ik zou ervoor kiezen om die bestanden dan op een DVD/CD te branden.
Een DVD heeft volgens mij een opslagcapaciteit van 4Gb en daar kun je heel wat tekst op kwijt. Kies je een RW-DVD dan kun je de tekst eventueel ook aanpassen en aangepast terugzetten op je RW-DVD.
Tenzij je een systeem hebt zonder brander. Dan zou ik kiezen voor opslag in The Cloud. Ik heb dat nooit geprobeerd, maar wellicht kun je bij een gratis Cloudprovider ook bestanden in tekst opslaan.
Als je alleen een goedkope externe HD zoekt, dan zou ik zoeken met Google en een 1 of 2 Tb HDD op basis van prijs kiezen.

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#18 24-03-2013 12:30

peterp0st
The Postman

Het is voornamelijk email maar ook wat foto"s muziek en video.Bovendien vind ik vind ik het wat makkelijker werken het liefst zou ik een usb-stick met een grote capaciteit willen maar de dingen zij me te duur.

edit:500 gb is al genoeg

Laatst bewerkt door peterp0st (24-03-2013 12:34)

#19 24-03-2013 12:39

Coupe
Bugelaar

Welke capaciteit praat je over? Hoeveel wil je opslaan op die externe geheugenplaats?
Aan de hand daarvan zou ik kijken naar een goedkope oplossing. Want als het 2 of 3 Gb is dan heb je idd genoeg aan een stick. Maar als het meer dan 16Gb is dan zou een externe schijf nodig zijn. Die heb je in allerlei maten, en ze worden steeds voordeliger.
Via Dealextreme.com heb ik al vaker goedkope zaken gekocht. Goede service, soms wat gammele kwaliteit maar de prijzen zijn er ook naar. Overigens, ik heb mijn 160Gb iPod classic ook altijd als een backup gezien, maar mooi dat ie na 5 jaar de geest gegeven heeft. Niet extreem veel gebruikt, nog geen 3000 uur, en altijd heel voorzichtig mee geweest, hij ziet er nog uit alsof ie zo uit de doos komt. Maar toch kapot....
Dus een externe HDD heeft ook niet het eeuwig leven. Inmiddels heb ik er twee andere externe HDD bij, en ik wissel regelmatig met bijwerken. Dan heb ik altijd een backup van bijna alles wat ik gedaan heb.

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#20 24-03-2013 12:55

peterp0st
The Postman

Ik zag net deze voorbij komen wat vind je er van en van de prijs?

Forum footer