Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 22-07-2008 11:10

Peter
Doorknoper

Wat doe jij met je Mac?

Het is verbazingwekkend hoeveel verschillende werkzaamheden wij Maccers wel niet hebben. Naast de rippers en designers zijn er ook mensen die er een administratie op beheren. Of die met foto's en films aan de slag gaan. Ik doe zo van alles wat, maar ik moet bekennen dat niet elke Mac voor dezelfde toepassing geschikt is. Op dit MacBook kan ik niet tekenen, want ik heb er geen muis aan hangen en ik vind het scherm te klein. Deze gebruik ik dus voor internet, mail en muziek e.d.
Op de Cube G4 heb ik gewoon een 19" scherm hangen, waar ik wel op teken en veel met spreadsheets werk. Het is echter technisch tekenwerk, waarmee ik ook onderdelen ontwikkel. Het is eigenlijk een samenspel van een samenstellingstekening en alle tekeningen van de verschillende onderdelen. Beide heb je nodig om te kontroleren of je ontwerp wel goed is en of alles wel goed zal samenwerken.
Hier een recent voorbeeld;
6_1216717366.jpg

Vertel jij ook eens wat je doet met je Mac en laat eens wat zien als dat kan. wink

Catch the noodle before you go freak!wink

#2 22-07-2008 18:54

Sypie
24/7 MacGek

Re: Wat doe jij met je Mac?

Mac4Dummies en MacWiki zijn er 2 voorbeelden van. Voor de rest is mijn Mac een "gewone" internetcomputer. Beetje muziek luisteren, af en toe eens wat downloaden, mijn urenverantwoordingen worden er op gedaan, en vooral veel surfen...  Heel veel surfen ;-)

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#3 26-07-2008 00:21

Sypie
24/7 MacGek

Mijn vrouw is nu ook aan de Mac (Book). Prachtige machine, lekker snel en ideaal voor haar. Ze zit veel op de bank te spelen met dat spul. Nu kan ze heerlijk even zelf haar Mac eigen maken. Ik mag er niet aan zitten van haar, ik maak altijd alles stuk ;-). Ik merk echter wel hetzelfde als bij andere switchers, er zijn veel dingen waar je over na moet denken. Zo was de introductie van het nieuwe systeem een makkie, maar een vraag over het importeren van gegevens van een andere Mac wordt al weer iets lastiger.

Wie weet horen we er nog eens wat van big_smile

Ow, en wat ze doet op haar MB? Hetzelfde als op haar Windows laptop, maar dan met plezier en snelheid.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#4 26-07-2008 01:01

Peter
Doorknoper

Hehehe...... pas maar op dat die MacBook geen wig wordt in jullie relatie...... wink

Ahum... je ziet dat ik ook een bericht met ctrl+s hier kan posten.....

#5 26-07-2008 10:34

Roberta
Uskoke

Ik heb dagelijks een G5 op de zaak ter beschikking voor het DTP werk. Onze server, Epson plotter en CTP belichter werken met Windows.
Thuis heb ik een oude en een nieuwe iBook. Hoofdzakelijk voor internet, maar ook voor telebankieren. Ik ben geen computerspelletjes freak.

#6 13-08-2008 17:36

oldmac
Guest

Kranten lezen,telebankieren,veel bellen(skype)mailen,zo maar wat surfen.Mahjong,is mooi,verder geen spelletjes

#7 13-08-2008 18:07

Peter
Doorknoper

Patience is ook mooi hoor...... wink

#8 13-08-2008 19:14

Roberta
Uskoke

oldmac wrote:

Kranten lezen,telebankieren,veel bellen(skype)mailen,zo maar wat surfen.Mahjong,is mooi,verder geen spelletjes

Versleten spatiebalk hmm ?

#9 13-08-2008 19:34

Peter
Doorknoper

Of i het verkeerde mandje terechtgekomen...... wink

#10 13-08-2008 20:58

Bergtijger
Guest

Inderdaad verschillende doeleinden, maar ik merk wel dat steeds meer mensen en bedrijven (in hun reclames) Mac gebruiken, gewoon omdat het er goed uitziet en het snel en makkelijk werkt.

Zelf gebruik ik mijn Mac voor internet/MSN/mail, muziek luisteren, gitaar/drum+iTunes en dan meespelen met nummers, opnemen, een enkele keer videobewerking, schoolwerk, maar bovenal grafische vormgeving.
Een voorbeeldje?
Op http://www.timonbulten.nl

I went to the mothership!
1 Infinite Loop, Cupertino, CA

Board footer