Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 01-08-2008 20:33

Tsunami
Gast

Impulsieve overstapper

Hi all,

Na de zoveelste aanvaring met mijn Dell rommel met Windows crap erop, heb ik gisteren zomaar besloten een Mac aan te schaffen. Ik wil niets meer met Gates & zn. te maken hebben, of liever gezegd zo min mogelijk.

Ik ben daarom even kort het internet opgegaan en heb bedacht dat een iMac voor mij de oplossing was. Vervolgens de dichtsbijzijnde winkel opgezocht en mezelf getrakteerd op een iMac 24"/2,8 Ghz 2Gb/500Gb. Na krap tien minuten, waarvan ik er acht op een winkeljuffrouw heb staan wachten, stond ik weer buiten. Meer tijd had ik ook niet en toen ik gisteravond om 23.30 de stekker in het stopcontact stopte.................:D Plug & Play! Wat ziet dat er gelikt uit!

Maar toen vandaag.....Tja waar nu te beginnen, wat betekenen al die icoontjes? Wat is Finder en hoe kom ik bij mijn gepre

#2 01-08-2008 21:37

Peter
Doorknoper

Re: Impulsieve overstapper

big_smile :rolleyes:Verdachte gebruiker......:rolleyes::D

Mappen in je thuismap niet verslepen of een andere naam geven. Verder kan er dan niet veel meer mis..... En dan gewoon hier even door de onderwerpen bladeren en je bent vanzelf het mannetje..... wink

Catch the noodle before you go freak!wink

#3 01-08-2008 21:45

Roberta
Uskoke

Zo ver ik weet zijn er bij systeem 10.5 mappen die je niet van naam kan veranderen, om problemen te voorkomen. Bij systeem 10.4 en lager moet je oppassen, vooral met de systeem-, thuis- en programma map.

#4 01-08-2008 21:54

Peter
Doorknoper

Pas maar op en zeg niet niet..... die nieuwe gebruiker kan alles veranderen...... wink

#5 01-08-2008 21:59

Sypie
24/7 MacGek

Informatie over de Finder

Je ge

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#6 01-08-2008 22:08

Sypie
24/7 MacGek

We gaan dit topic verplaatsen. Het voorstelonderdeel is om jezelf voor te stellen aan de andere Dummies.

**Helm op, zwaailichten aan en uitkijken maar, er hangt een topic in de lucht die verplaatst moet worden**

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#7 01-08-2008 23:17

Peter
Doorknoper

Ik denk dat hij naar de Buurman is vertrokken met z'n nieuwe iMac..... wink

#8 02-08-2008 10:41

Tsunami
Gast

Nou niet echt, kon alleen mijn eigen topic ook even niet meer vinden smile

Maar die buurman ga ik wel opzoeken inderdaad......alleen ik ken echt niemand met een Mac. Bedankt voor de hulp tot zover. Ik zal hier zeker nog te vinden zijn de komende tijd dus ik zal nog maar een extra voorsteltopic aanmaken.

#9 03-08-2008 15:48

Peter
Doorknoper

Het je ook "Numbers" en "Pages" op je Mac meegekregen? Krijg je dat als je een studentenversie koopt?

#10 05-08-2008 11:16

Peter
Doorknoper

We blijven benieuwd naar je indrukken en belevenissen.... wink

Forum footer