Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 17-08-2008 12:06

Peter
Doorknoper

Videobox

Gisteren moest ik (door toeval) een Flash-filmpje van het Internet hebben waar mijn dochter in speelt. Dat kan natuurlijk met QT-pro, waarvoor ik even de hulp van Sypie heb ingeroepen. Maar een Flash-filmpje moet dan weer worden afgespeeld in VLC (wordt later behandeld). Enig speurwerk op Versiontracker, leverde me het proberen en de aankoop van Videobox op. Deze "Shareware" kost slechts 15 dollar en het werkt supereenvoudig. Als je een Flash-filmpje wilt downloaden (bijv. van YouTube) dan sleep je de url gewoon op het icoontje in je dock. Zo kun je een hele lijst van gewenste filmpjes opbouwen en later opdracht tot downen geven. Het leuke van Videobox is, dat het Flash-bestand meteen wordt omgezet in het door jou gewenste bestand, In mijn geval heb ik er dus een .mov van laten maken, die meteen in iTunes kan worden geplaatst, of met de QuickTime-speler kan worden afgespeeld. Dit kleine, doeltreffende programma, is precies in het verlengde van het gebruiksgemak van de Mac gemaakt. Een .mov bestand kan overigens ook gewoon in iMovie worden geopend en bewerkt. Maar ook daarover later meer in een ander topic.
6_1218966976.jpg

Catch the noodle before you go freak!wink

#2 20-08-2008 17:09

J.C.
Member

Re: Videobox

Op internet zijn ook een aantal generators te vinden die je het FLV bestand van bijv Youtube laten downloaden. Daarna stop ik ze altijd in VirtualHub. Dit programma kan echt overweg met alle wenselijke formaten! Ook zijn er geavanceerde opties zoals Xgrid voor de heavy users onder ons.

#3 20-08-2008 18:27

Peter
Doorknoper

Re: Videobox

Hoi JC, Het zou handig zijn als je Virtualhub in een nieuwe topic beschrijft, want dan kunnen we de onderwerpen c.q. progjes en methodes ook mooi gescheiden en overzichtelijk houden. wink

Catch the noodle before you go freak!wink

Board footer