Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 15-02-2010 16:01

paul eijkenboom
Guest

hallo ik ben paul eijkenboom

Sinds kort eigenaar van een mooie iMac 27 inch.
prachtige machine, wel even wennen hoor voor een windows gebruiker.
Maar geweldig dat er een forum is waar je tercht kunt met problemen.
smile

Last edited by paul eijkenboom (24-11-2010 18:34)

#2 15-02-2010 16:07

Justhan
Wichelvrouwtje

Re: hallo ik ben paul eijkenboom

Welkom hier Paul.
Begrijpelijk dat je even moet wennen aan je nieuwe iMac. Anderzijds zul je merken dat OSX op een aantal punten niet zoveel afwijkt van Windows. De meeste van de sneltoetsen die je in Windows met ctrl gebruikte, zul je ook terugvinden in OSX, alleen gebruik je ze dan met de toets cmd.
Verder werkt  OSX heel intu

Life is too short to eat crap
(Jamie Oliver)

#3 15-02-2010 16:49

Peter
Doorknoper

Hoi Paul. Welkom bij de club! Wat ben je allemaal van plan met dat pronkstuk?

Catch the noodle before you go freak!wink

#4 15-02-2010 16:50

Maya46
Vliegnimf

smile

Hartelijk welkom Paul... gefeliciteerd met die mooie machine.

Ik heb sinds 6 maanden mijn eerste iMac.... de mensen op deze site zijn geweldig behulpzaam.
Schroom dus niet om iets te vragen .... cool

Groet,
Maya

Chi pecora si fa, il lupo mangia ...........

#5 15-02-2010 22:54

Sypie
24/7 MacGek

Paul, Welkom op Mac4Dummies.

Meteen een vraag: Is het je eerste Mac?

Waarom stel ik deze vraag: ik verwonder me er nog wel eens over dat mensen die overstappen van PC naar Mac "zomaar", zonder ervaring met OS X, een uit de kluiten gewassen Mac kopen. Toen ik mijn eerste eMac kocht was dit een uitloopmodel die ergens in een lokaal had gestaan waar men Mac cursussen deed. Ding zag er als nieuw uit (en dat was die voor mij ook). Daar heb ik veel op en van geleerd. Inmiddels is de eMac bij een andere eigenaar en red ik mij prima met een MacBookje (net als mijn vrouw die ook een MacBookje heeft).

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#6 16-02-2010 08:36

Justhan
Wichelvrouwtje

Zonder Paul nu direct het gras voor z'n voeten weg te willen maaien, is mijn ervaring met PC'ers dat ze het liefst alles zo groot en zo snel mogelijk hebben. Windows is - als besturingssysteem - daar ook echt op ingericht (vooral op de snelheid van de processor en grafische kaart), getuige het feit dat bij verschijnen van een nieuw besturingssysteem de meeste mensen een nieuwe computer moeten hebben.
Als gamer bijv. moet je steeds het nieuwste van het nieuwste hebben, want anders je je nieuwste games niet spelen (daarmee niet bewerende dat iedere PC'er een gamer is). Echter, omdat dit soort ontwikkelingen altijd direct besproken worden in de bladen en op sites, gaat (bijna) iedereen er aan meedoen, want "ja, ik heb m'n PC nu al 2 jaar".
En die rush heb je niet (meer of in ieder geval minder) als je met een Mac werkt. smile

Life is too short to eat crap
(Jamie Oliver)

#7 16-02-2010 10:34

jaconed67
oud en stout

Ja Justhan dat is maar gedeeltelijk dat ""En die rush heb je niet (meer of in ieder geval minder) als je met een Mac werkt. ""
Ik heb altijd mac gehad  Ik begon met met een Liza - plus - se  etc. Ik heb ze dus allemaal gezien
alleen het gebruik voor de huiskamer werd wel steeds minder omdat de verscheidenheid aan spellen en games steeds minder werd Het gebruik werd meer en meer bedrijfsmatig  en minder huiskamer apparaat werd. De spellen en games voor PC werden steeds mooier. Dat resulteerde dus toch in de aanschaf van een PC. Als het aanbod van ontspannings software voor mac gelijke tred had gehouden had ik nooit een pc hoeven de kopen. Vroeger speelde ik tegen mijn zoon op Appletalk net, we hadden allebei een Mac. Nu doe ik online gamen maar wel met de PC.
Er zijn maar weinig games voor de Mac om online te spelen en wat er is vind ik niet zo bie.
Ik doe graag Battlefield 2 online  en speel graag C&C  generals of Directaction of High Treasen
noem maar op allemaal aleen voor PC.
Natuurlijk gebruik ik mijn mac voor AW. Office  administratie (vroeger bedrijfs-boekhoudingen)
Maar nu  heb ik dat allemaal niet meer dus die Mac gebruik ik erg weinig terwijl de PC om 06.00 aan gaat en aan blijft tot ca 24.00
Ik wil best wel weer van die PC af maar voor een iMac kopen met een intel zoals een 22"of 27" die het zelfde kan is mijn pensioentje niet groot genoeg.
Wat betreft het steeds moeten vernieuwen van je PC heb je wel gelijk. Ik heb een 3 GHZ processor en een video ATI radeon 9800 (256 mb) maar voor de aller nieuwste games te oud. Zelfs met Act of War HT zie ik toch haperingen in het beeld. en de videokaarten begeven het wel erg vlug Ik heb er nu 3 liggen waarvan de Fans niet meer werken allemaal ATI 9800 en dat is toch best wel een behoorlijke kaart voor games.

PAUL natuurlijk hardstikke welkom hier met je 27"  (ik ben stinkend jaloers hoor) en ook al gebruik ik naast mijn oude stenentijdperk mac een PC  Ik blijf een Mac-lover (al vanaf 1982).

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

Board footer