Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 15-03-2011 22:54

Joes
Guest

Ik stel me voor als Joes

Hallo,

Ik ben sinds twee weken de eigenaar van een mooie iMac 21,5, 3.2 GHz.
Tot nu toe bevalt het prima, al is het wel wennen na jaren windows te hebben gebruikt.
Je hebt je een bepaalde manier van werken eigen gemaakt, met sneltoetsen, knippen, plakken etc...dit werkt nu even anders.
Dus er valt nog veel te leren.
Hiervoor bezoek ik ook regelmatig diverse sites zoals macFreak, macwereld, macwiki, etc....toch merkte ik dat ik het meeste keek op mac4dummies, vandaar mijn aanmelding op deze site.

Ik ga de iMac met name voor het beheren en bewerken van foto's gebruiken.
Hier liep ik al behoorlijk in vast, maar dankzij dit forum heb ik al de nodige hulp gekregen.

Tot zover,

groet
JOES

#2 16-03-2011 08:57

Paul Sondervan
Import Hagenees

Re: Ik stel me voor als Joes

Welkom Joes,

Heel makkelijk te onthouden: Bij Windows wordt meestal de CTRL-toets gebruikt voor de sneltoetsen.
Als je bij Mac OS X de CTRL vervangt door de Command-toets (:cmd:), dan gaat het bijna altijd goed. wink

Verder kan ik je ook de site Macmiep.nl aanraden.

#3 16-03-2011 11:20

Peter
Doorknoper

Dat gaat helemaal goed komen met Joes. wink

Catch the noodle before you go freak!wink

#4 16-03-2011 18:59

Sypie
24/7 MacGek

En om je nog meer en completer op weg te helpen met sneltoetsen: http://www.macwiki.nl/index.php/Toetsencombinatie

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#5 17-03-2011 17:47

Joes
Guest

Nou weer heel wat leesvoer erbij, nu nog een goed geheugen om alles te kunnen onthouden smile

#6 17-03-2011 18:59

Peter
Doorknoper

In het hoofdstuk van MacOSX hier kun je ook nog een topic over de speciale toescombi's vinden.

Catch the noodle before you go freak!wink

Board footer