Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 03-06-2011 12:43

Peter
Doorknoper

Cookies via mac4dummies

Ik heb in Safari ingesteld dat ik alleen cookies accepteer van sites die ik zelf bezoek. Toch krijgt Google het voor elkaar om mij een cookie te bezorgen als ik mac4dummies bezoek. En aangezien dit mijn startpagina is, krijg ik dus altijd al meteen een cookie als ik een forumdeel heb geopend. Daar moet dus iets niet goed ingesteld staan lijkt me?

Catch the noodle before you go freak!wink

#2 04-06-2011 09:03

Sypie
24/7 MacGek

Re: Cookies via mac4dummies

Sta je automatisch ingelogd?

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#3 04-06-2011 12:41

Peter
Doorknoper

Ja

#4 04-06-2011 18:58

Sypie
24/7 MacGek

Dat kan niet anders dan met een cookie... Anders weet de server niet dat jij het bent.

In het koekje wat je van Mac4Dummies.nl krijgt staat dit:

<dict>
        <key>Created</key>
        <real>888888888.88888888</real>
        <key>Domain</key>
        <string>www.mac4dummies.nl</string>
        <key>Expires</key>
        <date>2011-10-14T17:10:23Z</date>
        <key>HttpOnly</key>
        <string>TRUE</string>
        <key>Name</key>
        <string>punbb_cookie</string>
        <key>Path</key>
        <string>/</string>
        <key>Value</key>
        <string>Een heleboel cijfertjes met %-tekens daartussen. Dit staat waarschijnlijk ook zo in de database zodat je herkend wordt.</string>
    </dict>

Wat volgens mij voor de server van belang is is het eerste lange getal (wat hier allemaal 8-en zijn) en het laatste stuk waar ik tekst van heb gemaakt.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#5 04-06-2011 19:35

Peter
Doorknoper

Dat klopt natuurlijk. Het cookie van mac4dummies staat bij mij voortdurend als welkom aangevinkt. Maar het vreemde is dat ik er ongevraagd een cookie bij krijg van google.com als ik een forum open en een bericht lees. Dat heb ik op geen enkel ander forum. Ik was ook heel verrast dat het juist hier gebeurt.

#6 05-06-2011 00:32

Sypie
24/7 MacGek

Ik zal van de week eens kijken wat er uitgedeeld wordt door ons.

Board footer