Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 08-03-2012 15:21

Peter
Doorknoper

Spy Google

Ik ben met een persoonlijke kruistocht bezig tegen de spionnen van Google. Na Safari afsluiten wordt elk cookie automatisch verwijderd behalve mijn favorieten. Daarna herstart Safari op home-pagina deze dummies en meteen de voorkeuren open met de cookie-lijst. Die is dan uiteraard nog zonder andere cookies. Je wacht een paar seconden en daar verschijnt.... jawel.... het eerste cookie van Google, via dit forum! Nu ga ik even een ander forum instellen als home. Kijken of Google daar ook hetzelfde kunstje kan uithalen.

Sokken met een knol zitten vaak veel fijner!wink

#2 08-03-2012 15:39

Peter
Doorknoper

Re: Spy Google

Hmm... er zijn meer sites waarlangs Google via een achterdeurtje weet binnen te komen. Maar er zijn er ook die dat niet toestaan.

#3 08-03-2012 19:53

Sypie
24/7 MacGek

Heb je ook Ghostery ge

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#4 08-03-2012 19:53

Peter
Doorknoper

Ja.

#5 08-03-2012 20:33

Peter
Doorknoper

Nee, ik heb "Incognito". Ik krijg een waarschuwing als ik "Ghostery" erop wil zetten.

#6 08-03-2012 20:37

Peter
Doorknoper

Hier is een zinnig commentaar op Ghostery:

I'm using this extension for a couple of months now. It does what it says in a unobtrusive way. It's very interesting. But unfortunately Ghostery itself submits user data called "GhostRank". The developers should point that out more clearly in that macupdate page, i think. It can be deactivated in the extensions's prefs.

#7 08-03-2012 22:49

michelvdb
Rondzoeker

http://www.ghostery.com/apps/google_analytics

Kunnen jullie Google Analytics niet zelf uit de site halen?

Hier staat niets, dus iets

#8 09-03-2012 11:04

Sypie
24/7 MacGek

Dat kan inderdaad. Ik was alleen benieuwd hoeveel mensen er langs komen. En er is eigenlijk geen betere manier dan Analytics daarvoor in te zetten. Mensen met Ghostery of Incognito worden dan niet/nauwelijks geteld. Verder is het interessant om te zien wat er aan bezoek langskomt en waar ze vandaan komen. Met reclame's en dergelijke doen we verder niks, dus daar hoeven we ook geen info voor te verzamelen.

De software van PunBB heeft dit niet in zich en dus moet er naar een externe tool gegrepen worden.

Binnenkort wil ik het rapport hier neerzetten zodat duidelijk is wat er aan bezoek komt en wat er aan verkeer plaatsvindt.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#9 09-03-2012 12:03

Peter
Doorknoper

Ik heb er geen moeite mee als het juist daarvoor wordt gebruikt. Maar ik verdenk Google ervan dat juist met dit cookie ook al mijn internet-surfen wordt gevolgd. En daar heb ik wel moeite mee.

#10 16-04-2012 11:46

Peter
Doorknoper

Forum footer