Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#21 22-02-2013 00:05

Frank117
Guest

Re: Vragen over iPhoto

Thnx Roberta,
maar wat bedoel je hiermee, wanneer nummer je ze dan? Als ik nieuwe foto's importeer zitten ze toch al in Iphoto voor je ze kan nummeren?
Mij gaat het trouwens het meest om mijn (nog. 2000) foto's die ik uit mijn memory stick op deze PC wil zetten, hoe nummer ik die dan?

#22 22-02-2013 00:47

Peter
Doorknoper

Hmm.... 2000 is wel veel om handmatig van nummer te veranderen. Ergens gaat er iets anders mis. Waarom kun jij in je hoofdbestand bibliotheek geen foto's verslepen naar een andere plek???

Catch the noodle before you go freak!wink

#23 22-02-2013 11:24

Frank117
Guest

Intussen heb ik eens goed opgeruimd in mijn foto's, maar het zijn er toch nog zo'n 1300.
Ik heb intussen de truc met het nummeren al gevonden en toegepast: je geeft de foto's cijfers als titel en dan kan je ze in "weergave" sorteren op titel, zodat ze in de volgorde staan die ik zelf wil. Uiteraard zit er weer een addertje onder het gras: iedere keer als ik Iphoto afsluit en weer opstart, staan ze weer standaard volgens datum gesorteerd...... alhoewel ik "volgens titel" aangevinkt heb...... Ik word er wanhopig van.
Terug naar af dus......
Peter, ik wil mijn mappen in "gebeurtenissen" en de inhoud hiervan ook gebruiken, zonder dat ik ze ergen naar toe sleep om ermee te doen wat ik zelf wil. Ik heb mijn werkfoto's al in albums gesleept, nu kan ik tenminste werken. Mijn persoonlijke foto's zou ik in "gebeurtenissen" willen houden, maar wel in de volgorde die ik zelf wil. Zoals het nu is, is "gebeurtenissen" één grote vergaarbak met door elkaar staande rommel waar ik niets aan heb. Dat kan toch de bedoeling niet zijn?
Waar kan ik vanuit mijn hoofdbestand bibliotheek dan foto's naartoe slepen? Behalve in "albums" en "mappen" dan?

#24 22-02-2013 14:11

Peter
Doorknoper

Je moet ze gewoon ik het hoofdbestand zelf op volgorde kunnen zetten. (slepen van links naar rechts en omhoog en omlaag)

#25 23-02-2013 12:43

Frank117
Guest

Ja, dat ik mappen in het hoofdbestand van volgorde kan veranderen wist ik al. Mij gaat het erom, dat de foto's in die mappen ook van volgorde wil veranderen als ik zo'n bestand openmaak.
Maar het is min of meer opgelost. Ik probeer het hier even uit te leggen, misschien heeft iemand anders er ook wat aan.
- Voeg alle foto's samen in één map in "Gebeurtenissen", daar staan ze dus automatisch volgens datum en tijdstip gerangschikt.
- Selecteer die map.
- Ga naar "archief"
- Klik op "nieuw album".
- Sorteer de foto's in dat album handmatig.
- Selecteer al die foto's.
- Ga naar "foto's" > "wijzig groep".
- Maak eventueel een gewenste datum op.
- Aanvinken: "Voeg ..... seconden toe tussen alle foto's". (Ik neem 10 seconden, later kan ik dan eventueel dus nog 10 foto's tussenvoegen)
- Aanvinken: "Wijzig originele bestanden"
Je kan nu dit album weer verwijderen, het dient enkel om de foto's te plaatsen in de volgorde die je zelf wilt.
Nu staan de foto's binnen in de mappen in "Gebeurtenissen" ook in de volgorde die je zelf ( en niet je toestel) bepaalt.

#26 23-02-2013 12:46

Peter
Doorknoper

Bedankt voor je zoektocht. Er zullen er zeker zijn die er ook wat hebben!

Board footer