Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#21 24-03-2013 13:42

Coupe
Bugelaar

Re: Externe harde schijven.

Lijkt me een mooie aanbieding. Bij andere internetaanbieder Recoon is ie duurder. Als de capaciteit voldoende is voor wat je wilt opslaan, en WD is geloof ik wel een goed merk met betrouwbare schijven. Saturn valt onder het Nederlands recht dus heb je ook de Nederlandse garantievoorwaarden.
Komen wel verzendkosten bij, dus ik zou ff checken hoeveel dat is.
De schijf gebruikt stroom van je eigen Mac. In hoeverre die voldoende stroom levert weet ik niet. Ik ben er zelf met een MacMini niet echt gecharmeerd van om er extra stroomvreters aan te hangen. Hier gebruik ik een HDD met externe voeding. Maar op een ander systeem dat onder Ubuntu draait en een interne 500W voeding heeft gebruik ik een externe HDD die idd gebruik van de voeding van de comp maakt.
Dit zijn mijn persoonlijke overwegingen en die hoeven niet voor jou te gelden.

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#22 24-03-2013 13:47

peterp0st
The Postman

Bedankt voor je reactie je heb me ook nog eens op een punt gewezen waar ik nog helemaal niet aan gedacht had;de 'voeding'.Verzendkosten wil ik vermijden vandaar Saturn of Mediamarkt die zitten in de buurt

Laatst bewerkt door peterp0st (24-03-2013 13:48)

#23 24-03-2013 14:07

Coupe
Bugelaar

Als de schijf gebruik maakt van een externe voeding zit die er bij en heb je alleen een extra stopcontact nodig en belast je je systeem daar niet mee. Ik heb 1 keer meegemaakt dat de externe voeding kapot ging, maar kreeg van de fabrikant gratis een externe voeding toegestuurd. Ding was 3 jaar oud maar geen probleem bij CONCEPTRONIC.
Voeding via USB is makkelijker want geen extra stopcontact, maar belast je systeem. Met een externe voeding zoals de MacMini gebruikt is dat voor mij nog niet zo erg, eventueel koop ik dan een externe voeding als ie kapot gaat, maar als de voeding ingebouwd is mwah, ik weet niet of dat zo jofel is om 'm om te bouwen.
Bij kopen bij de Mediamarkt heb ik het volgende geleerd: MediaMarkt heeft ook een internetkanaal waar de zaken vaak voordeliger aangeboden worden. Ga daarna naar de winkel en pak het ding dat je wil kopen, overleg met de verkoper dat het via MediaMarkt ~Internet goedkoper is en hij geeft je een factuur waarmee je bij de kassa de internetprijs betaalt.
Het scheelt altijd weer een ijsco bij de MacDonalds.....

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#24 24-03-2013 14:12

peterp0st
The Postman

smile Bedankt voor de uitleg en voor de tip(ik ga gelijk kijken)

#25 24-03-2013 14:48

Peter
Doorknoper

De stekker die je bij je iPhone hebt gekregen om de usb in te steken, zal een kleine schijf ook wel kunnen voeden denk ik.

Zit jij nog wel eens in de piepzak?wink

#26 24-03-2013 14:51

peterp0st
The Postman

Het apparaat wat ik nu in beeld heb heeft volgens mij een externe voeding,ga morgen in de winkel wel kijken hoe het een en ander er uit ziet

#27 24-03-2013 15:09

Sypie
24/7 MacGek

Apparaten met externe voedingen laten mij zien dat ze meer stroom nemen dan noodzakelijk. USB kan prima je externe schijf voeden, desnoods met 2 USB-connectoren.

Lang geleden eens een externe USB schijf van Peter gehad. Ding functioneert prima op 1 USB-stekker. Toch zit er een Y-snoer bij. Eén mini-USB aansluiting voor op de schijf, 1 USB voor data en voeding en 1 USB voor enkel de voeding. Zo kan het dat een laptop waarvan de USB poort minder stroom kan leveren tóch goed kan zijn voor deze schijf.

Daarnaast scheelt USB-gevoedde schijf ook in het aantal draden en breekpunten.

Hier een link naar schijven tussen de 500GB en 2TB, welke een voldoende beoordeling hebben, gesorteerd op prijs. Doe er je voordeel mee. (lees ook de beoordelingen van anderen)

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#28 24-03-2013 16:39

Peter
Doorknoper

Pfft ik ben zo met de ontwikkeling en patent bezig geweest dat ik helemaal niet meer aan de rest van de iMac G5 voor Syp heb gedacht. Hoop hem deze week te versturen.

#29 24-03-2013 19:45

Sypie
24/7 MacGek

Heb je wel mijn adres in Zwolle?

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#30 24-03-2013 19:49

Peter
Doorknoper

Ja dar heb ik wel. Morgen eerst weer een dagje naar de Pruuzen....

Forum footer