Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 15-12-2014 16:31

Coupe
Bugelaar

Welk format voor nieuwe USB stick?

Ga strax een aantal nieuwe USB sticks ophalen, maar welk format moet ik ze op zetten? Ik wil ze kunnen gebruiken in OSX (10.6.8) windows 7 en Linux.
Ik las ergens om ze dan als exFAT, met master boot record te formatteren. Lijkt me slim, want één wil ik gebruiken om een W7 OS op te zetten om een pc tijdelijk weer ff op W7 te zetten.
Daarna moeten er met de W7 wat zaken aangepast worden op die pc, daarna zet ik er een dual boot op met Linux. Daarvoor heb ik wel een ander stickje.
Wat denken jullie?
http://www.rsellis.nl/index.php/2012/08 … n-windows/

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#2 15-12-2014 17:18

Peter
Doorknoper

Re: Welk format voor nieuwe USB stick?

Volgens mij moet je er dan juist niks aan veranderen.

Catch the noodle before you go freak!wink

#3 16-12-2014 00:49

Roberta
Uskoke

Mijn ervaring: niets aan doen.

Ik formatteer ze soms opzettelijk voor Mac, zodat PC gebruikers er niets aan hebben.

#4 16-12-2014 20:50

Coupe
Bugelaar

Ok, ik ga het gewoon zo proberen. Ik ben een beetje huiverig geworden omdat het lijkt alsof ik door de verschillende OS die ik gebruik vaker opslagapparatuur frustreer: een externe HDD die zegt dat bepaalde bestanden niet gekopieerd kunnen worden, een iPod die niet meer werkte doordat hij aan verschillende zaken gehangen heeft, nu weer een usbstickje...
Ik zou niet weten waar dat aan kan liggen, en dat maakt het vinden van de oorzaak zo lastig... Zoeken naar de spreekwoordelijke naald.

#5 16-12-2014 21:09

Peter
Doorknoper

Wat zegt mevrouw Coupe ervan? wink

Catch the noodle before you go freak!wink

#6 16-12-2014 23:05

Coupe
Bugelaar

Ze schudt meewarig haar hoofd als ik weer iets aan het proberen ben met de computers hier in huis. Alleen als ik haar iPad moet herstellen hoor ik van haar.... Met betrekking tot de automatisering dan he?
Vanavond heb ik erwtensoep voor haar gemaakt en ze is er helemaal stil en voldaan van ☺️

Board footer