Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#21 23-12-2016 12:04

Deskman
Opperdummie

Re: De Mac blijft in opmars.

Er wordt teveel geluld en teveel gepapegaaid.

Ik heb jaren op een BMW gereden. Daar werd in testrapporten altijd geklaagd over te bediening van de knipperlichten en andere knoppen op het stuur. (linksaf zit links, rechtsaf zit rechts). Als je dag in dag uit op een Jap rijdt is een BMW 'anders'. dat het ergonomisch beter is en in gebruik handiger en veiliger doet er kennelijk niet toe.

Ik heb op mijn MBP uit 2015 ook een 3d-touchpad. Ik gebruik dat heel veel en zodra ik op een oude MacBook zit moet ik er bij elke klik aan denken dat ik de onderkant moet gebruiken en niet overal kan 'klikken'. Hetzelfde geldt voor de iPhone 7: in het begin is 3D touch raar maar na een week ben je er volledig aan gewend om niet te zeggen: overgeleverd.

Op een of andere manier zijn er nog altijd mensen bij de pers aan het werk die graag willen scoren om de eerste te zijn die Apple heeft betrapt op iets dat niet briljant is. Ik gun ze de lol: een Apple is voor mij een werkpaard. Een uiterst betrouwbaar werkpaard.

"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day."  Douglas Adams

#22 23-12-2016 12:14

Peter
Doorknoper

Re: De Mac blijft in opmars.

Dat was ook de strekking van mijn bericht. Het betekent dat de Mac (nog steeds) niet zomaar een consumentenmachine is en waarschijnlijk gaat de techniek ver boven de pet van de meeste journalisten en consumenten/beoordelaars. Ik heb trouwens nog veel meer 3D-patenten voorbij zien komen. Ik hoop dat Apple dit consumentengedoe gewoon naast zich neerlegt en nog vele innovaties gaat inbrengen.

Catch the noodle before you go freak!wink

Board footer