Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 12-01-2018 01:07

Peter
Doorknoper

Accu van je iPhone vervangen?

Stel dat je een iPhone 6 Plus hebt (zoals ik). Op het internet lees ik dat er nu ineens een tekort aan accu's voor dit model is en om de accu te laten vervangen is er nu een wachttijd van 2 weken. Dat betekent dat er wereldwijd een echte hype is ontstaan voor het vervangen van de accu's van dit model. Ik persoonlijk merk nog helemaal niks aan mijn energieverbruik en als ik naar bed ga heb ik na een dag nog een batterijwaarde van ca 80%. Toestel is bijna twee en een half jaar oud. Ik ben ook geen "zware" gebruiker natuurlijk. Maar moet ik nu in de "blinde hype" meegaan en mijn accu nu ook laten vervangen of is het een zotte actie? wink

Catch the noodle before you go freak!wink

#2 12-01-2018 08:38

Justhan
Wichelvrouwtje

Re: Accu van je iPhone vervangen?

Dit is inderdaad het grote dilemma van zo'n soort actie. Wat als zo'n actie voorbij is en het blijkt dan dat jouw apparaat toch de kuren vertoont, die met zo'n actie zouden worden verholpen? Als dat je overkomt, dan vind je jezelf stom. Anderzijds, misschien ben jij gewoon een uitzondering op de velen, die het wel last hebben gehad van (in dit geval) de accu.

Ik ben een zware gebruiker, altijd bezig met m'n telefoon, zeer zeker tijdens de kantooruren. Is het niet om te bellen, dan is het wel om te mailen, om iets op te zoeken en heel soms - om het (soms erge lange) wachten te veraangenamen - een spelletje. Als ik niet in de gelegenheid ben om tegen het einde van de werkdag ergens op te laden, dan kan het voorkomen dat ik net huis niet haal (dat gebeurt bijv. als ik de hele dag met de fiets onderweg ben en geen gelegenheid heb/krijg om ergens in te pluggen). Gek vind ik dat echter niet, gezien de tijd dat het ding aan het werk is geweest. Toch ben ik van plan om de accu van mijn 7 te laten vervangen, al heb ik wel besloten om nog eventjes te wachten en het bijvoorbeeld net na de zomer te doen, daar het programma loopt tot eind 2018.

Life is too short to eat crap
(Jamie Oliver)

#3 12-01-2018 11:29

Peter
Doorknoper

Dan lijkt mij ook het verstandigst om het ergens in de late herfst te laten doen. Je toestel blijft dan natuurlijk ook op waarde als je het dan begin 2019 zou gaan verkopen. Tegen die tijd wil ik dan wel weer upgraden.

Heeft er iemand een idee hoe de procedure is om je batterij te laten vervangen en hoeveel tijd ze er voor nodig hebben? Kun je er b.v. op wachten of moet je het inleveren?

#4 12-01-2018 19:13

Sypie
24/7 MacGek

Je hoeft niet met de hype mee te gaan... Mensen met een rotte batterij merken dit vanzelf denk ik.

Je kunt het ook testen met een app die de scores van de telefoons kan meten. Aan de hand van die scores kun je controleren of je telefoon ook werkelijk zwakker wordt bij een batterij die wat aan de lege kant is. Volgens kun je die app vinden als je zoekt op "Benchmark". Uit mijn hoofd kost die €1.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#5 16-01-2018 13:38

Peter
Doorknoper

De procedure via AMac is omslachtig en het duurt een week voordat je je toestel terug hebt.

Volgens mensen bij AMac is het alleen bij Apple Store Amsterdam mogelijk om het direct te laten doen en erop te wachten.

Ik ga eens bij ITTeam informeren. Dat is ook een Apple gecertificeerde reparateur.

#6 16-01-2018 13:47

Peter
Doorknoper

Er is nog een ander aspect dat me aan het denken zet. Als de batterijen van deze serie iPhone's zo snel "op" raken, (en ik vind 2 jaar erg snel!) dan kun je dus incalculeren dat na plaatsen van een nieuwe batterij, je na twee jaar alweer met hetzelfde probleem zit te kijken. Dat is toch een schrille tegenstelling met b.v. de batterij van de iPhone 4, die wel tot 5 jaar overleefde. Heeft Apple hier (bewust of onbewust)  fouten in het ontwerp van deze reeks batterijen gemaakt om b.v. de batterij te ontwerpen die precies zolang meekan als is gepland? Het is toch een vreemde zaak. Mogelijk komt er duidelijkheid als de aangespannen rechtszaken lopen, maar het kan ook zijn dat dit nooit bekend zal worden.

Dit alles heeft me ook aan het denken gezet. Economisch gezien zou ik straks de batterij moeten vernieuwen en direct mijn toestel moeten verkopen om te upgraden. Als ik dat opschuif naar 2 jaren later, heb ik kans op een probleem en brengt het toestel niks meer op.

#7 20-01-2018 00:27

Peter
Doorknoper

Vandaag een test om wifi maar eens helemaal af te zetten op mijn iPhone. Dan moet je eens kijken hoeveel het verbruik verminderd.

Board footer