Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#141 24-07-2018 09:05

Peter
Doorknoper

Re: Patenten en patenten…...

Ik vind je omerking wel on topic. Het is maar hoe je een onderwerp benadert. En ik denk dat je ook iets heel belangrijks aanroert want de elektronica onrwikkelingen lijken sprongen vooruit te lopen op wat je met mechanica kunr bereiken. En om er dan een goed functionerend product van te maken, moet je dus ook de mechanica mee laten lopen. Als je straks in zo’n auto gaat zitten onthoud jje stoel jouw ingestelde stand e d Er zijn mu al auto’s die dat hebben. Maar dit gaat nog een paar stukjes verder.

Catch the noodle before you go freak!wink

#142 24-07-2018 15:24

Peter
Doorknoper

Ik las daarstraks dat in dit patent ook is vastgelegd dat je iPhone, iPad of MacBook hier ook een belangrijke rol kan spelen. Nu ben ik wel wat in de war geraakt omdat de vraag bij me opwelt of je autoprofiel dat b v op je iPhone komt te staan. Misschien gaat Apple ervan uit dat auto’s in de toekomst niet meer interessant zullen zijn als persoonlijk bezit.

#143 30-07-2018 15:11

Peter
Doorknoper

Het lijkt erop dat Huawei de eerste gaat zijn die een mobiele telefoon op de markt gaat brengen met 5G "aan boord". Dat gaat nog heel wat problemen opleveren om de telefoon te koelen want downloads kunnen dan meer dan 10x sneller gaan dan met 4G en dus moet er in kortere tijd veel meer data verwerkt worden. Daardoor zal zo'n toestel veel warmer worden en is er dus meer en mogelijk andere koeling nodig. Vandaar dat het thema "liquid cooling" ook weer opduikt. Of Apple ook in dat type koeling duikt weet ik niet maar ik weet wel dat er al in 2012 patenten zijn opgedoken over kleine 3V ventilatorunits, die gecombineerd koelen. Als je een vloeistof gaat gebruiken om te koelen, zun je ook die vloeistof weer moeten koelen. Denk aan een radiateur van een auto.

Forum footer