Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#11 31-08-2018 06:50

peterp0st
The Postman

Re: iTunes bibliotheek op externe-schijf

Ik heb ook hulp gevraagd op het MacFreak forum daar heb ik net dit bericht geplaatst.

..,ik ben volgens mij een stukje dichter bij de oplossing gekomen.Ik heb dus een aantal externe harde schijven.Een voor TimeMachine,een iTunes bib. en backUp voor iTunes bib.
Ik heb nu iTunes de B.U.schijf laten gebruiken voor de bib,en wat blijkt hij doet het,heleboel data is gered maar ik maak zo eens in de maand een backup en er is bij mij na een maand behoorlijk wat bijgevoegd daarom zou ik graag de permanente schijf waar voor iTunes bib. willen herstellen.
Ik heb de map iTunes van beide schijven naast elkaar gezet en toen zag ik dat er bij een bestandje dat het beschadigd was.Is dit absolute boosdoener en hoe kan ik dat repareren?(gewoon vervangen zou je zeggen maar ik durf nu echt niks met die werkende schijf te doen)

collage_zpsu0bdm7qa.png

Maar ja,hoe nu verder?

#12 31-08-2018 16:57

Sypie
24/7 MacGek

Probeer dat beschadigde bestand eens met Teksteditor te openen. Kijken of je er normale tekst uit haalt of dat het allemaal kriebeltje zijn.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#13 02-09-2018 07:27

peterp0st
The Postman

Ik heb intussen in alle wanhoop weer van alles overhoop gehaald maar het bestandje zat nog in m'n prullenbak.Dit is een deel van wat ik te zien krijg met de Teksteditor

748f6091-e701-4691-a59f-aea852c51ddd-original.png?width=1920&height=1080&fit=bounds

Ik ben ook nog bezig met een andere tip mar hier werkt mijn TimeMachine niet mee.

https://www.tunefab.com/nl/more-topics/ … brary.html

Laatst bewerkt door peterp0st (02-09-2018 07:28)

#14 02-09-2018 10:31

Paul Sondervan
Import Hagenees

Wat ik in het eerste plaatje mis is het iTunes Library.xml bestand.
In dat bestand staat juist je hele muziekbibliotheek, incl. de locaties van de muziekbestanden

itunes-document.png

#15 02-09-2018 10:55

peterp0st
The Postman

Ik heb het bestandje gekopieerd van de wel werkende schijf en overgezet maar dat werkt dus niet.Als ik dat bestand kwijt ben heb een probleem want ik heb nog wel al mijn muziek albums maar ik kan ze niet meer terug vinden in afspeellijsten

#16 02-09-2018 11:47

peterp0st
The Postman

Wanneer de inhoud van de muziekmap kopieer en en plak in de map van de werkende iTunes gaat die dan dubbele mappen(albums) maken of alleen die er nog niet in staan.Als  dat laatste het geval is krijg ik een beetje hoop mits ik dan in de lijst "Recent toegevoegd" die albums te zien krijg.

edit;dat laatste is dus het geval,hij laat zien wat er aan toe is gevoegd

Laatst bewerkt door peterp0st (02-09-2018 12:03)

Forum footer