Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 21-11-2018 23:51

Sypie
24/7 MacGek

iMac 21,5" eind 2009, 250GB SSD, 4GB RAM, High Sierra, nette machine

Ik heb hier een goedwerkende 21,5" iMac (eind 2009 model) staan met de volgende specificaties:
3,06GHz Intel Core2Duo processor
4GB RAM (2*2GB)
250GB SSD (nieuw inclusief bracket, factuur kan overlegd worden)

De iMac wordt als volgt geleverd:
Uiteraard de gehele iMac inclusief voedingskabel
Komt zonder muis en toetsenbord, die blijf ik gebruiken met mijn MacBook. Uiteraard kan de werking van de bluetooth wel getest worden met mijn muis en toetsenbord.
Wifi en bluetooth werken uitstekend, kan getest worden.
Geluid in- en uitgang werken uitstekend, kan getest worden.
iSight webcam werkt uitstekend, kan getest worden.
High Sierra (macOS 10.13) wordt schoon geïnstalleerd.

Deze iMac is volledig uit elkaar geweest, alle onderdelen zijn schoongemaakt. Zelfs de ventilatoren zijn uit elkaar geweest om deze weer geruisloos hun werk te laten doen.

De processor en videochip zijn voorzien van nieuwe koelpasta zodat de iMac weer jaren mee kan.

Er zijn slechts 2 kleine minpuntjes:
Achterop de behuizing zitten een paar vage strepen, totaal niet van invloed op de werking en wanneer de iMac tegen een muur komt te staan zie je er niets van.
Wanneer het beeld compleet wit is zie je een paar kleine griemeltjes in het display. Dit is bij dagelijks gebruik niet storend en heeft geen verdere invloed op de werking.
Het geheugen kan uitgebreid worden naar maximaal 16GB (4*4GB DDR3 SDRAM).

Eventueel kan er worden gekozen voor een andere harde schijf. Die schijfmag u zelf leveren, installeren van de schijf en het besturingssysteem wil ik best doen. U gaat dan alsnog weg met een goed werkende iMac.

Muis en toetsenbord die u zelf heeft hoeven niet beslist van Apple te zijn. De meeste merken werken prima.

De iMac kan bekeken, getest en opgehaald worden in Zwolle. Versturen doe ik niet vanwege de kwetsbaarheid van deze apparaten.

Prijs voor dezen mooie machine: €175

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#2 22-11-2018 11:21

Peter
Doorknoper

Re: iMac 21,5" eind 2009, 250GB SSD, 4GB RAM, High Sierra, nette machine

Een "starter" kan er weer goed mee zijn.

Zit jij nog wel eens in de piepzak?wink

Forum footer