Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#151 06-11-2018 18:59

Peter
Doorknoper

Re: Patenten en patenten…...

Vandaag weer een aantal patenten waaronder ook weer een voor geluid door het scherm. Dan fungeren de pixels dus meteen als mini-speakers.

Zit jij nog wel eens in de piepzak?wink

#152 07-12-2018 18:59

Peter
Doorknoper

Mobiliteit brengt natuurlijk allerlei nieuwe zaken met zich mee die eenvoudiger kunnen. Alles wijst erop dat we straks meer en meer gebruik gaan maken van apparaten en auto's, die niet ons eigendom is. Dus gewoon "dom" gereedschap, dat pas tot "leven" komt als je jezelf erop hebt aangemeld. Dat kan overigens best een behoorlijke CO2 vermindering teweeg brengen..... wink

#153 21-12-2018 22:43

Peter
Doorknoper

De toekomst komt steeds dichterbij. We hebben allemaal wel eens naar SF films gekeken en gezien wat daar allemaal werd voorgetoverd. Nu is er een patent voorbij gekomen waarin is vastgelegd hoe je vanuit je iPhone/iPad een 3D projectie op de grond of op b.v. een tafel kunt maken. Je kijkt dan b.v. in 3D naar een straat en de gebouwen die er langs staan. Razend interessant natuurlijk. Hoelang gaat het dan nog duren voordat we ook virtueel mensen daarin zien lopen???

#154 24-01-2019 19:24

Peter
Doorknoper

Vandaag is er een vervolgpatent verschenen betreffende het detecteren van gevaarlijke gassen in je directe omgeving. Er wordt nu dieper op de detectie-cellen ingegaan en b.v. ook koolmonoxide (dodelijk) wordt gedetecteerd. Als je dit idee doortrekt kun je daar ook nog een koppeling leggen met alle gassen en luchtbestanddelen, waar we dagelijks mee te maken hebben. Je iPhone als een minilab voor lucht-analyse....... Het kan in elk geval levensreddend werken.

#155 24-01-2019 21:01

Roberta
Uskoke

Peter schreef:

De toekomst komt steeds dichterbij. We hebben allemaal wel eens naar SF films gekeken en gezien wat daar allemaal werd voorgetoverd. Nu is er een patent voorbij gekomen waarin is vastgelegd hoe je vanuit je iPhone/iPad een 3D projectie op de grond of op b.v. een tafel kunt maken. Je kijkt dan b.v. in 3D naar een straat en de gebouwen die er langs staan. Razend interessant natuurlijk. Hoelang gaat het dan nog duren voordat we ook virtueel mensen daarin zien lopen???

Leia-Help-me-Obi-Wan.jpg

Help me Obi Wan Kenobi, you're my only hope. wink

#156 12-03-2019 20:00

Peter
Doorknoper

De patenten van de laatste maanden gaan vaak over productiemethoden en middelen, maar ook heel vaak over design en een paar over displays. Een interessante over een AR bril met 3D AR werking. Je kijkt door een bril en je ziet net zoveel 3D als je zonder bril ziet, maar je ziet ook AR toevoegingen bij objecten. Door speciaal glas en software kun je dan die AR objecten activeren, zonder dat je er daadwerkelijk vlakbij hoeft te staan. Dat lijkt me heel abstract om te ervaren, maar het lijkt ook heel handig om bepaalde zaken op te zoeken al moeten die zaken dan wel AR "getagged" zijn. Handig in een winkel en een bibliotheek of bij een apotheek, maar ook in mijn magazijn natuurlijk.......

#157 29-03-2019 15:25

Peter
Doorknoper

Concurrentie kan er ook gek van worden. Apple werkt aan waterdichtheid zodat een iPhone 45 meter diep kan en daar ook kan fotogrageren.

#158 30-03-2019 16:36

trabant
Pruttelbakkie

Doet me denken aan het horloge dat ik voor mijn communie kreeg. Dat kon 3 meter onder water. Diep genoeg voor het diepe zwembad, en dat kwam goed uit, want ik was een echte waterrat. Een klasgenootje, (dat bij het schoolzwemmen maar matig meekwam) kreeg een horloge dat wel dertig meter diep kon. Na school moest ik natuurlijk -verontwaardigd over zoveel onrecht- verhaal halen bij mijn vader. Die mij wijselijk voorhield, dat dat klasgenootje zelf die dertig meter toch niet zou halen, dus in de praktijk had hij niet zoveel aan dat gepoch.

Ik denk ook dat menig treinreiziger zal kunnen beamen dat de telefoongesprekken er met de komst van de smartphone ook niet intelligenter op zijn geworden.

Ken uw weerga.

#159 01-04-2019 12:15

Gregorius
De Das

Belangrijkste toepassing van een waterdichte smartphone blijkt toch dat je hem uit de toiletpot kan vissen en afspoelen.

I don't want you to be hopeful, I want you to panic.
I want you to feel the fear I feel every day and then I want you to act.

Greta Thunberg

#160 02-04-2019 19:52

Peter
Doorknoper

Apple heeft relatief stilletjes en onverwacht een geheel nieuw type creditcard op de markt gebracht. Of en wanneer die in NL obeschikbaar komt is onbekend. Gebruik zou ook erg goedkopp zijn en de verwachting is dat de markt wel weer eens opgeschud kan worden.

Forum footer