Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 29-04-2013 07:22

Peter
Doorknoper

iCloud

Het verbaast me een beetje dat ik daar nog geen topic aan heb geweid.......

Als je nu een nieuwe iPhone of iPad koopt en je maakt een Apple-ID aan, kun je vanzelf van iCloud gebruik gaan maken. Je krijgt dan 5 GB gratis opslag en dat is ruim voldoende om je mail, je contactgegevens en b.v. je favorieten op te slaan. De hoeveelheid die je wil opslaan en de wijze waarop, beheer je via iTunes.

iCloud heeft in principe twee functies:

1. Het kan worden gebruikt als back-up.
2. Het kan worden gebruikt als medium om bepaalde data op al je Macjes en apparaten (iPhones en iPads) doorlopend te synchroniseren.

Voor mij is de tweede functie de belangrijkste en gemakkelijkste. In iTunes vink je aan welke data je wil synchroniseren en je hoeft er helemaal niet meer naar om te kijken. Als ik bijv. een telefoonnummer van iemand wijzig, is het via iCloud sneller op alle apparaten verwerkt dan ik het kan openen. Ik heb dit synchroniseren bewust gelimiteerd. Ik synchroniseer bijv. geen muziek en foto's, omdat ik maar een iPhone heb met 16 GB geheugen en omdat ik zelf denk dat ik mijn wifi-netwerk er niet teveel mee wil belasten.

Ik synchroniseer dus automatisch:

- alle mail-accounts
- bladwijzers (bookmarks) Safari
- iCal (agenda/afspraken)
- Contacten

Het leuke is dat dit visa-versa werkt vanaf 10.7.5  op je Mac.

Omdat ik ook nog op een PPC werk met 10.5, vind ik het wel jammer dat dit niet via dat systeem werkt. Voorheen kon ik die systeem met de MacOSX sync-functie synchroniseren, maar dat is nu ook niet mogelijk tussen beide systemen. Voor vooruitgang moet je soms ook offer brengen natuurlijk....... wink

Shake your pills before you pick one!wink

Board footer