Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#11 17-11-2009 19:17

michelvdb
Rondzoeker

Re: Printen via netwerk

Heb je die printserver in Systeemvoorkeuren > Afdrukken en Faxen > tab Afdrukken toegevoegd?

Hier staat niets, dus iets

#12 19-11-2009 10:57

jaconed67
oud en stout

In mijn g4 10.4 staan meerdere netwerken aangegeven door mijn gehannes met netwerkinstellen op pc's  hoe verwijder ik die zodat ik er maar eentje (de goed werkende) over hou ??
en
Hoe verwijder ik printerdrijvers uit mijn systeem zodat ik er de goede voor in de plaats kunnen ???

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#13 20-11-2009 20:33

Sypie
24/7 MacGek

Je kunt de netwerken selecteren en dan op het minnetje drukken die dan donkerder wordt. Zo kun je met het plusje er naast ook netwerken toevoegen.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#14 20-11-2009 21:10

michelvdb
Rondzoeker

Sjaak, heb je een type- of modelnummer van die Sitecom printer server voor ons? Zo kunnen we naar een driver of dergelijke helpen zoeken.

#15 21-11-2009 14:58

jaconed67
oud en stout

Michel  Ik denk niet dat er een mac OS X driver voor is
het is een "sitecom  USB Print Server  model LN-306 V2 "

Volgens de info zou het eenvoudig op de Mac moeten werken. Volgens sitecom kennelijk een kwestie van instelling
Dus is ga het nog maar eens proberen straks.

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#16 23-11-2009 18:40

Sypie
24/7 MacGek

@Jaco: Nog een nieuwtje omtrent deze printerserver, direct van de SiteCom website:

SiteCom wrote:

Q    De printer verbonden met de Sitecom printerserver werkt niet op mijn MAC.

A          Wanneer u gebruik maakt van de printerserver onder MAC OS moet u controleren of uw printer een Postscript printer is. Wanneer de printer geen Postscript printer is zal deze niet werken onder MAC OS.

Handig om dit even na te kijken voordat je verder gaat.

EDIT: Hier trouwens nog een handleiding om via het netwerk te printen met dit apparaatje: http://www.sitecom.com/download/3634/OSXprint-NL.doc

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#17 06-12-2009 10:42

jaconed67
oud en stout

Dat netwerk printen lukt dus voor geen meter met de mac het is een epson inktjet
Mijn netwerk ligt wel helemaal in de soep door al dat gerommel, sinds de switsch er tussen zit kan mijn G4 niet op msn Ik krijg simpel de foutmelding server niet bereikbaar. mijn pc laptopje die ook via de switch loopt  gaat wel op msn, maar de pc van mijn vrouw die rechtstreeks aan de router zit wil ook niet meer op msn. Kunnen door die switch de interne ip's door elkaar zijn geraakt ?

#18 06-12-2009 11:42

michelvdb
Rondzoeker

Publiceer de lijst met IP-adressen van al je netwerkapparaten zo weten we iets meer. De switch heeft normaliter geen IP-adres, behalve om er te kunnen inloggen en hem te beheren.

#19 07-12-2009 00:35

Sypie
24/7 MacGek

Op een switch hoef je niks te beheren, een router wel.

Als je handig bent (en dat ben je vast) zorg je dat alles via de switch gaat en daarna met 1 kabel naar de router. Zet alle IP-adressen op automatisch (via DHCP) zodat er geen dubbele IP-adressen in het netwerk zitten.

#20 07-12-2009 12:05

jaconed67
oud en stout

Ik denk dat mijn router niet meer goed werkt. De verbinding valt regelmatig even uit Ik krijg dan steeds de melding ""er is nu lanverbinding""
Dit terwijl er helemaal niets meer tussen staat  De 3 pc's en de g4 zitten nu rechtstreeks aan aan de router. Je sugestie om alles via de switsch te doen betekend wel dat ik de bekabeling moet uitbreiden omdat de hele zwik verdeeld is over 3 etages. Ik beneden met pc -router en modem/ op de eerste mijn G4 - laptopje - printerservertje en mijn zoon met zijn pc / op zolder de pc van mijn vrouw
Ik heb nu 3 kabels naar boven daar moeten er dan 2 bij komen. Ik denk dat ik eerst maar naar een andere of nieuwe router uitkijk waar ook wiifi op zit.
Wel ff wachten op de eurootjes. eerst nieuwe waterpomp in de auto, ons hondje moet geopereerd worden aan een navelbreukje, een liesbreukje en gesteriliseerd worden dat is ook kassa

Board footer