Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 08-04-2013 08:05

peterp0st
The Postman

Is deze mail te vertrouwen?

Ik zou dus m'n computer moeten scannen,ik heb het niet gedaan en de mail inmiddels weggegooid.

p17nk40a741nff11dn1fh8jc8r7j3.png

Last edited by peterp0st (08-04-2013 12:23)

Afwezigheid van bewijs is nog geen bewijs van afwezigheid.

#2 08-04-2013 09:07

Peter
Doorknoper

Re: Is deze mail te vertrouwen?

Er is niets dat je kunt vertrouwen dat van buiten Apple komt, als het om security updates e.d. gaar.

Shake your pills before you pick one!wink

#3 08-04-2013 12:26

peterp0st
The Postman

Ben wel geabonneerd op dit topic maar krijg geen mail.
Ik heb er dus goed aan gedaan om niet te reageren op die mail?

Last edited by peterp0st (08-04-2013 16:18)

#4 08-04-2013 15:00

Maya46
Vliegnimf

Ik zou niet op zo'n mailtje reageren Peter.
Ook wij kregen gisteren een  "zogenaamd" mailtje van de ABN met de boodschap dat een van onze bankpassen was geskimt of we via een door hen gestuurde link even wilde in loggen!
Natuurlijk hebben we dat niet gedaan en de mail meteen verwijderd.
Ze zijn weer goed bezig!

Ook hebben wij regelmatig telefoon van engels sprekende personen die je beweren dat er iets mis is met je PC en vragen om in te loggen.... NIET DOEN!
Peter poeiert ze de laatste tijd af met de smoes dat het gesprek word opgenomen en bij de Politie terecht komt... dan hangen ze meteen op en is het weer een tijdje rustig.
Wees voorzichtig!

Chi pecora si fa, il lupo mangia ...........

#5 08-04-2013 16:23

peterp0st
The Postman

Helemaal gelijk Maya,ze gaan er ook steeds bedrieglijk echt uit zien bovendien vragen ze meestal om gegevens,maar deze zou via een link mijn computer scannen dat is nieuw voor mij,ik kreeg een uur geleden weer precies dezelfde mail.

#6 08-04-2013 20:48

michelvdb
Rondzoeker

Die mail is pure scam. De titel alleen al heeft er alle kenmerken van: "Homeland Security Warns of Widepsread Java Vulnerability". Homeland Security lijkt wat maar is zo vaag dat er veel ladingen door gedekt kunnen zijn. Ziet er erg officieel uit maar is zo leeg als een leeg vat, dus klinkt dat hard. Die joekel van een spelfout valt zó op. En mijn kop eraf als wanneer je de cursor over een link 'mouse over' gaat dat die niet naar een of andere obscure link wijst. China of Rusland?

Last edited by michelvdb (08-04-2013 20:51)

Hier staat niets, dus iets

#7 09-04-2013 07:49

peterp0st
The Postman

Ok Michel,ik ben er gelukkig niet in getrapt dat met die cursor kan ik niet meer uitproberen ik heb de mail al weggegooid hmm

Board footer