Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 02-09-2013 21:39

Coupe
Bugelaar

Tapatalk reclame...

Medelezers, een vraag:
Ik ben redelijk enthousiast BMW rijder en lees daarom regelmatig op het BMWK-forum. Regelmatig kreeg ik daar bij het openen van het forum, met Safari als browser, een popup met het voorstel om Tapatalk te gaan gebruiken. Ik klikte die weg, en zolang ik aangemeld bleef op dat forum kwam die popup niet meer terug.
Sinds een dag of twee echter, staat nu pontificaal boven de menubalk van het forum, een reclame voor de gratis app van Tapatalk. Hoe kan dat nou? Gaat Safari/Apple standaard reclame maken voor Tapatalk?

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#2 02-09-2013 22:54

Sypie
24/7 MacGek

Re: Tapatalk reclame...

Het kan best zijn dat deze info uit cookies gehaald wordt. Probeer een een cookiemanager zou ik je willen adviseren. http://sweetpproductions.com/safaricookies/

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#3 02-09-2013 23:22

Coupe
Bugelaar

Sypie wrote:

Het kan best zijn dat deze info uit cookies gehaald wordt. Probeer een een cookiemanager zou ik je willen adviseren. http://sweetpproductions.com/safaricookies/

Dank voor je reactie. Maar die cookiemanager draait alleen op OSX, ik bezoek het forum hoofdzakelijk met mijn iPad. Heb inmiddels ontdekt dat het met Adblocker op de iPad niet verschijnt, dus zal toch een cookie zijn?

#4 03-09-2013 06:05

Peter
Doorknoper

Ik heb me er nog niet in verdiept of er Safari-extensies zijn voor IOS. Maar je kunt hier ook eens lezen welke extensies ik allemaal heb geïnstalleerd om dit soort zaken op OSX te voorkomen. Een argeloze surfer, die geen enkele extensie installeert om dit te blokken, krijgt bijna doorlopend dezelfde advertenties voor z'n neus.

Shake your pills before you pick one!wink

#5 03-09-2013 11:43

Coupe
Bugelaar

Inmiddels staat er na 2 dagen, een kruisje om te verwijderen bij de advertentie voor Tapatalk. Dat heb ik aangeklikt, en de advertentie is nog niet weer verschenen...afwachten dus maar.

Board footer