Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 07-02-2014 19:24

Donna
Guest

Postvakken Inkomend en Verstuurd zijn plotseling helemaal leeg

Wat gebeurt me nu? Plotseling zijn mijn Inbox en Verstuurd helemaal leeg. Als ik wat intik op Spotlight staat de mail er wel bij, bij Inkomend staat ook het aantal (1801 ) er nog steeds achter, maar waar is de mail gebleven?
Ik heb voor dit gebeurde geprobeerd een webpagina te versturen via cmd+i, kan het daar aan liggen?

#2 07-02-2014 20:27

Peter
Doorknoper

Re: Postvakken Inkomend en Verstuurd zijn plotseling helemaal leeg

Hoi Donna. Welkom!

Het zou handig zijn als even opgeeft welk systeem je draait en of je POP of IMAP mail gebruikt, dan kunnen we wat gaan bekijken.

Shake your pills before you pick one!wink

#3 08-02-2014 22:31

Sypie
24/7 MacGek

Heb je je Mac al eens herstart? (klinkt misschien stom maar soms lost het zaken op)

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#4 09-02-2014 12:09

Donna
Guest

Hartelijk dank voor de snelle reacties. Wat er precies aan de hand was weet ik niet, ik heb min of meer in paniek hier en daar wat geklikt toen dat niet werkte de Mac herstart. En daarna stond de mail er weer op. Of het komt omdat ik ergens goed geklikt heb en/of dat het door het herstarten is kan ik niet meer achterhalen. Hopelijk gebeurt het niet meer.

Wel leuk dat ik nu deze site heb gevonden.

#5 09-02-2014 14:37

Peter
Doorknoper

Zoals Syp al schreef is OSX ook zelfherstellend. Een tip voor de toekomst is dat je bij of na een probleem OSX even de tijd moet geven om zichzelf even te herstellen en niet overal op moet klikken. Elke klik is weer een nieuw commando en kan de zaak alleen maar meer in de war gooien.

Shake your pills before you pick one!wink

#6 09-02-2014 15:31

Maya46
Vliegnimf

Jullie zijn heel erg goed hoor!
Ik heb al zoveel over mijn Mac van jullie geleerd in het verleden. Ik ben jullie er nog steeds dankbaar voor.
Groet, Maya

Chi pecora si fa, il lupo mangia ...........

#7 09-02-2014 19:26

Sypie
24/7 MacGek

Mail maakt gebruik van een hele waslijst aan documenten, waarin al je mailtjes en bijlagen staan. Het kan zijn dat Mail een keer de soep in draait waardoor het de lijst met mailtjes niet meer kan weergeven. Dat is vervelend...

Door "iets" te herstarten kan dit vaak worden opgelost, even weer bij 0 beginnen. Dit "iets" kan verschillend zijn. De ene keer herstart je een programma en is een probleem verholpen terwijl een andere keer de hele Mac moet worden herstart. Het afsluiten en opstarten van een programma kan dor er voor te zorgen dat een programma écht helemaal is afgesloten, dus niet op het rode bolletje klikken in de bovenste rand van een venster maar echt via het menu of met de sneltoets CMD+Q.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

Board footer