Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#21 04-07-2014 09:10

jaconed67
oud en stout

Re: Mac Mini OSX en OS 9 installeren.

Peter wrote:

Nee, want er is grote kans dat de ROM-software van het kastje in conflict komt met de brander die je er dan in plaatst. Dus op die manier is niets zeker. Overigens kun je alles wat je wil doen wel via FW en ik snap dan ook niet waarom je maar aan die USB blijft hannesen. De USB van elke G3 en G4 is maar een USB-1 klasse en dus erg langzaam en gemaakt om er een muis, toetsenbord o.i.d. aan te hangen. Als je daar dan een veel nieuwer USB-2 apparaat aan hangt wordt dat geweigerd. Wat jij wilt gaat dus helemaal niet of je moet naar je Firewire-poorten.

Jawel Peter je hebt helemaal gelijk maar ik heb geen behuizingen met FW en zijn zij prijzig
en niemand heeft zo iets ongebruik over.

Overigen is een externe apple duallayer brander goedkoper

Last edited by jaconed67 (04-07-2014 09:21)

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#22 15-07-2014 09:44

jaconed67
oud en stout

Ik krijg de airportkaart in mijn mac mini G4  (met OSX 10.4.11) niet communicerd met de draadloze upc modem
ik zal wel niet goed instellen dus  hoe en wat te doen ???

Last edited by jaconed67 (15-07-2014 09:46)

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#23 15-07-2014 11:50

Peter
Doorknoper

Leuk gegeven maar zonder enige informatie kunnen we je niet helpen.

Je klikt op het wifi icoon in de bovenbalk. Dan verschijnt er een lijst met netwerken en je kiest je eigen netwerk. Je vult het wachtwoord correct in en klikt OK. Daarna heb je verbinding en de rest wordt achter de schermen automatisch geregeld. Alles wat je meer doet kan alleen maar problemen opleveren.

Shake your pills before you pick one!wink

#24 15-07-2014 13:46

Sypie
24/7 MacGek

Onthoud dat netwerken met WPA2 niet willen verbinden met de oude Airport kaarten.
https://discussions.apple.com/thread/13 … 0&tstart=0

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#25 15-07-2014 16:36

Peter
Doorknoper

Uh.... dat moet dan wel een heel oude kaart zijn. Zelfs de Airport kaart van mij Cube G4 kon WPA2 aan. Hij past jammer genoeg niet in de G5. wink

Shake your pills before you pick one!wink

#26 15-07-2014 22:23

Sypie
24/7 MacGek

Verwissel WPA en WPA2 niet met elkaar, die beide zijn niet hetzelfde namelijk.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

Board footer