Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#11 14-08-2014 14:24

jaconed67
oud en stout

Re: iMac trubbles

Hoera hij doet het  ik had er 2 x 1GB 2Rx16 PC2 5300S 555 12 eentje blijkt dus defect
Moet ik kijken naar een zelfde  ??
Ik zag ergens een 1 Gb 2Rx16 PC 2 5300R 667 Als ik er daar 2 van koop is dat dan ook goed ??
of moet ik gewoon een zelfde kopen als wat er nu in zit ?? maar dan met wat meer Gb

en

Hoe kan ik zien of ik het nieuwe batterij huisje goed heb aangesloten de plus en min waren
los van het bord en heb ik met draadjes op het bord gesoldeerd maar ik weet niet of het
goed zit omdat ik de verbinding niet kan meten omdat ik niet kan vinden waar de batterij plus en min
naar toe gaan vanaf hun bevestigingspuntjes

Last edited by jaconed67 (14-08-2014 14:48)

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#12 15-08-2014 22:16

Sypie
24/7 MacGek

De batterij kun je testen door de tijd in te stellen op je Mac en daarna de spanning er een aantal minuten tot uren afhalen. Als de tijd dan nog ingesteld staat is er niets aan de hand. Als de tijd weer terug staat op het jaar 1900 (uit mijn hoofd) dan is de batterij leeg of niet goed aangesloten.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#13 15-08-2014 23:11

Peter
Doorknoper

Volgens mij is het nog zo dat je de tijd niet verder kunt terug zetten als het geboortejaar van Steve Jobs.

Shake your pills before you pick one!wink

#14 16-08-2014 10:07

jaconed67
oud en stout

Sypie wrote:

De batterij kun je testen door de tijd in te stellen op je Mac en daarna de spanning er een aantal minuten tot uren afhalen. Als de tijd dan nog ingesteld staat is er niets aan de hand. Als de tijd weer terug staat op het jaar 1900 (uit mijn hoofd) dan is de batterij leeg of niet goed aangesloten.

ja dat heb ik gedaan na een nacht zonder stroom stond de tijd nog steeds goed ingesteld dus ik neem maar aan dat het allemaal ok is

Nu nog ff opzoek naar geheugentjes
Ik heb er nu 1,5 Gb oc2 5300 555 in zitten ik neem aan dat ik dat moet veranderen in pc2 5300 667  Of maakt dat verschil tusen 555 en 667 niet uit.

Hoe kan een geheugen defect raken ?? komt dat doordat er teveel gevergd wordt door games ?

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#15 16-08-2014 10:48

Peter
Doorknoper

Poortje open - poortje dicht. En zo de hele tijd maar door. Na een paar jaar kan er een poortje lam raken. Overigens zijn er een paar merken die levenslang garantie geven. Ik meen dat OWC dat zelfs op het huismerk doet.

Shake your pills before you pick one!wink

#16 18-08-2014 17:55

jaconed67
oud en stout

Sypie vraagje

In die iMac met foute scherm zit een bluetooth die wil ik overzetten in die goede iMac  kan dat
ik kan het ding niet vinden in die 4.1 en ook niet de plek waar ik hem in die andere moet zetten
weet jij hoe dat zit ?

#17 18-08-2014 19:32

Sypie
24/7 MacGek

@Jaco: Heb je al op ifixit.com gekeken? Daar staan hele mooie handleidingen voor het repareren van je Macs, compleet met heel duidelijke foto's.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#18 18-08-2014 21:55

jaconed67
oud en stout

Jawel Sypie maar daar kan ik nergens iets ontdekken van bluetooth module maar ik nog maar ik ga nog eens zoeken
ifixit is een grote hulp voor als je iets moet doen dus zoek ik daar regelmatig

#19 19-08-2014 21:08

Sypie
24/7 MacGek

Volgens mij, wat ik begrepen heb, zit de bluetooth bij de wifi-chip op het printplaatje.

#20 31-08-2014 20:39

Sypie
24/7 MacGek

Mocht je nog een gelijkwaardige iMac voor die van jou zoeken dan staan er hier 2 te koop, waarvan 1 ook al iets met het display heeft: http://www.macfreak.nl/forums//topic/14 … ore-2-duo/

Board footer