Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 01-11-2014 13:19

Peter
Doorknoper

Apple Numbers 3.5

Fijn programma, maar helaas kunnen we nog steeds geen vensters splitsen.En jammer dat er ook veel "oude" shortcuts niet meer mogelijk zijn of een andere taak hebben gekregen.

Shake your pills before you pick one!wink

#2 02-11-2014 16:28

Sypie
24/7 MacGek

Re: Apple Numbers 3.5

Waarom wil je vensters splitsen?

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#3 02-11-2014 16:32

Peter
Doorknoper

Sypie wrote:

Waarom wil je vensters splitsen?

Dat is heel handig in grote spreadsheets zoals kostenstaten en o.a. een jaarlijkse liquiditeit's=overzicht. Ik boek de kosten in kolommen en door het venster te splitsen blijven de headers zichtbaar en kun je daaronder in het andere gedeelte toch scrollen.

#4 02-11-2014 19:39

Sypie
24/7 MacGek

Als je met header een koptekstrij bedoelt dan kan dat prima. Dit kunnen alleen de bovenste 5 rijen zijn. Aan de linkerkant kunnen dat maximaal de eerste 5 kolommen zijn. In de voettekst kunnen dat ook maximaal 5 rijen zijn.

Deze rijen kun je vastzetten, op voorwaarde dat het koptekstrijen zijn. Daarna kun je voor de rest lekker door het document scrollen. Het enige wat niet kan is om ergens halverwege koptekstrijen in te voegen, lijkt me logisch: het zijn immers kopteksten/koprijen.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#5 02-11-2014 19:50

Peter
Doorknoper

Met Appleworks kun je  naar hartelust splitsen... wink

#6 02-11-2014 22:29

Peter
Doorknoper

Ik heb het natuurlijk wel toegepast, maar het is wel raar dat je maar maximaal 5 regels en/of kolommen kunt vastzetten.

#7 02-11-2014 22:45

Sypie
24/7 MacGek

Misschien moet je dan maar excelleren ;-)

#8 03-11-2014 20:44

Peter
Doorknoper

Sypie wrote:

Misschien moet je dan maar excelleren ;-)

LOL.... die hebben in het verleden juist alles afgekeken van Appleworks.

#9 04-11-2014 12:01

Sypie
24/7 MacGek

Dat kan best, maar die heeft die functies die jij noemt nog wel aan boord. Apple iWork's is helemaal geen bedrijfssoftware, het is gewoon hobbymateriaal.

#10 04-11-2014 12:43

Peter
Doorknoper

Nu ik zelf vol met Numbers en Pages aan de slag ga zal ik er automatisch over berichten. Ik zal de grenzen wel opzoeken. wink

Board footer