Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 01-10-2015 07:25

Peter
Doorknoper

Ervaringen met OSX10.11 El Capitan

Mijn eerste ervaring was dat alles op het beeldscherm scherper lijkt. Het zal me niet verbazen als hier ook gepatenteerde techniek voor wordt gebruikt. Vooral in Safari valt het op.

Mijn tweede ervaring was dat "Mail" vanzelf werd opgestart met een mededeling dat er berichten klaarstonden. Waarschijnlijk zal dit dan ook wel zo met "Messages" gaan. (Bij jullie "Berichten")

Nu kijken of er problemen met andere programma's zijn.

Shake your pills before you pick one!wink

#2 01-10-2015 07:47

Peter
Doorknoper

Re: Ervaringen met OSX10.11 El Capitan

Vervolg Mail.

Apple heeft blijkbaar ook in de gaten gekregen dat er wel eens berichten "verdwenen". Dat was verrekte irritant. Nu verschijnt er in Mail, in je linker kolom met mailboxen, vanzelf een mailbox die "recovered mail" heet. (Waarschijnlijk herontdekte mail in NL) Daar zaten idd wat mails in die ik wel had verstuurd maar die dus waren "verdwenen", terwijl ze wel bij de ontvanger zijn aangekomen.

Cadintosh en Toast 11 nog geen problemen gezien.

De Finder is zeker heel wat sneller geworden.

Ben benieuwd of ik nog opmerkingen op internet tegenkom over de scherpte van het beeld want ik heb toch echt geen nieuwe monitor gekocht.

#3 01-10-2015 08:04

Peter
Doorknoper

Mijn systeem om cookies te blokken werkt nu niet meer. Maar daar zal wel iets voor uitkomen denk ik.

Maps moet ook flink uitgebreid zijn met o.a. openbaar vervoer.

#4 01-10-2015 12:15

Peter
Doorknoper

Een vette bug! Het lijkt erop dat mijn beeldscherm (op HDMI) geen signaal meer krijgt als ik het probeer "op te wekken". In de voorkeuren zijn nu wel instelmogelijkheden voor dit beeldscherm bijgekomen en hij staat nu op een HD instelling die door Apple is toegevoegd. Dat kan verklaren waarom het scherper is.
[merge_posts_bbcode]Toegevoegd: 01-10-2015 11:15[/merge_posts_bbcode]

Het aantal cookies loopt wel hard op zo......

#5 01-10-2015 18:28

Peter
Doorknoper

Er komt nu een niet-ingestelde screensaver aan de slag, ook al heb ik de energiestand veel langer gezet. Ze hadden dit beter kunnen laten zoals het in 10.6 was.

#6 02-10-2015 11:38

Peter
Doorknoper

De slaap-bug heeft zichzelf verholpen....... Het enige irritante dat ik nu nog heb is dat het cookies regent, ondanks dat ik in Safari aangeef dat ik er geen wens te ontvangen. Dat komt omdat de plugin "Cookie" niet meer werkt. Hopelijk komt er een update.

#7 02-10-2015 18:26

Peter
Doorknoper

Je kunt niet meer "zomaar" een document uit een Mail-bericht slepen. Moet nu echt met de rechter-buisknop geplakt worden.

#8 02-10-2015 19:37

Sypie
24/7 MacGek

Hier kan ik met El Capitan nog prima slepen vanuit een mailbestand. Denk dat je ergens iets niet goed hebt gedaan...

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#9 02-10-2015 23:50

Peter
Doorknoper

Sypie wrote:

Hier kan ik met El Capitan nog prima slepen vanuit een mailbestand. Denk dat je ergens iets niet goed hebt gedaan...

Plak eens een net gemaakte image van je scherm en probeer het dan nog eens???

Ik ben nu Cookie aan het proberen op aanraden van de ontwikkelaar. Het lijkt goed te gaan en ik kom er dus nog op terug.

#10 03-10-2015 09:04

Sypie
24/7 MacGek

Bedoel je nu in een nieuwe mail slepen of uit een ontvangen mail slepen?
[video]http://dl.dropboxusercontent.com/u/6450 … ndtest.mov[/video]

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

Board footer