Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#21 30-05-2016 23:22

storko
BelBusBengel

Re: Ervaringen met OSX10.11 El Capitan

Als ik mijn beeld maximaliseer verdwijnt de taakbalk. Waar kan je dat uitzetten?

C'est des hommes et d'eux seulement qu'il faut avoir peur, toujours.

#22 31-05-2016 11:15

Peter
Doorknoper

Wordt het geen tijd voor een 4K monitor?

Shake your pills before you pick one!wink

#23 31-05-2016 21:17

Paul Sondervan
Import Hagenees

storko wrote:

Als ik mijn beeld maximaliseer verdwijnt de taakbalk. Waar kan je dat uitzetten?

Als je op het groene bolletje klikt, dan wordt sinds El Capitan het beeld in full screen mode gezet.
Je kunt deze methode (nog) niet uitzetten of terugzetten naar de oude methode.

Als je de oude manier van maximaliseren wilt gebruiken, dan kan dat op 2 manieren.
1. Op het groene bolletje klikken met de Option/Alt toets ingedrukt.
2. Dubbelklikken op de titelbalk van het programma/venster.

Last edited by Paul Sondervan (31-05-2016 21:17)

#24 01-06-2016 08:17

Peter
Doorknoper

Dit heb ik nog nooit gebruikt. Ik vind het handiger om tussen vensters te kunnen springen.

#25 03-06-2016 11:11

Croft
Guest

Waar is knippen en Plakken simpele stukjes document, bestandjes etc. gebleven? Ook lukt het mij niet om wat ontwerpjes van het ene Finder venster naar een tweede te slepen.

#26 03-06-2016 11:30

Peter
Doorknoper

-C en -V en alt-ctrl-shift-4 werkt ook nog gewoon. Het kan wel zijn dat de eerste twee uit het menu zijn gehaald. Ik heb ook gemerkt dat er wat met het verslepen van bestanden is gedaan. Zo kon ik een zelfgeplakt bestandje in een nieuw mailbericht (png) niet meer op de desktop slepen. Dat is alweer een tijdje geleden, dus ik moet het nog weer eens proberen.

#27 05-06-2016 11:50

Sypie
24/7 MacGek

Paul Sondervan wrote:

2. Dubbelklikken op de titelbalk van het programma/venster.

Dit heb ik ingesteld als minimaliseren, het kan zijn dat andere mensen dit ook gedaan hebben.

Ik gebruik voor het beheren van programmavensters het programma SizeUp. Hiermee kan ik met een toetsencombinatie het venster maximaliseren met behoud van de menubalk en Dock (hoewel het Dock bij mij verborgen is). Met CTRL-ALT-CMD+M maximaliseer ik een venster. Lekker kort en snel.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

Board footer