Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 01-03-2016 16:26

Croft
Guest

optiarc dvd rw AD-5630A

Na lange tijd terug op dit forum. Drukdrukdruk. Tot mijn grote verbazing herkent mijn OPTIARC DVD RW AD-5630A uit mijn Mac van 2007(eind) soms de CD niet die ik wil branden. Heeft dat iets te maken met  ouderdom of zijn er gewoon CD's die te dik zijn oid. Ik gebruikte gisteren een Cd van Philips en die kon ik er alleen met Terminal weer uit krijgen omdat de OPTIARC DVD RW AD-5630A disc/brander die niet herkent. Kan zo'n ding verlaten zijn?

#2 01-03-2016 19:10

Peter
Doorknoper

Re: optiarc dvd rw AD-5630A

Een iMac die nu op 5x hogere OSX draait? (van 10.5 naar 10.10? Als die Mac dat aankan, moet hij ook de originele drive kunnen ondersteunen. Plaats je vraag anders even op de support=pagina van Apple.

Overigens kun je altijd een disk verwijderen door evt. herstart met muis ingedrukt houden, na het signaal.

Shake your pills before you pick one!wink

#3 07-03-2016 16:09

Croft
Guest

Ik heb inmiddels wat op het  internet rond gekeken en daaruit kan ik opmaken dat het gebruik van de Philips CD's met de optiarc dvd rw AD 5630A geen gelukkig huwelijk oplevert. Aangeraden werd andere merken te gebruiken.   Ik heb inmiddels 2 x een CD van Verbatim gebrand en dat ging zonder problemen.

#4 07-03-2016 19:06

Peter
Doorknoper

Dat is eigenlijk wel een triest gegeven waar het Philips betreft.......

Shake your pills before you pick one!wink

Board footer