Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#11 16-07-2017 16:20

Peter
Doorknoper

Re: Navigeren met kaarten/maps.

Zoals Sypie al schreef is NL te klein om ook op de snelwegen de navigator te gebruiken. Ik ken mindtens. 90% gewoon uit het hoofd en op die plaatsen is de navigator irritant. Behalve als er files opduiken en je navigator gaat je een alternatieve route op sturen. Wat doe je dan? Ga je eerst kijken of het wel klopt of volg je blind?

Shake your pills before you pick one!wink

#12 16-07-2017 18:26

Deskman
Opperdummie

Ik weet uit verkeersinfarcten mét en zonder navigatie dat omrijden zelden helpt.
Mijn navigatie waarschuwt ook voor flitsers, geeft bijzonder nauwkeurig aan hoe laat ik aan dreig te komen en hoeveel kilometer het nog is. En hoe hard je ergens mag rijden. Allemaal bijkomende info die ik vaak best handig vind.

"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day."  Douglas Adams

#13 16-07-2017 21:33

trabant
Pruttelbakkie

Deskman wrote:

En hoe hard je ergens mag rijden. Allemaal bijkomende info die ik vaak best handig vind.

Ik vraag me inderdaad wel eens af hoe hard je ergens mag. Al dat gewilder met max. snelheden.
Twee weken geleden op de heenweg naar het Afrika Festival in Hertme geflitst. Wat kost zo'n kastje? Want misschien had ik die er nu al uit gehad.

Ken uw weerga.

#14 16-07-2017 21:41

Peter
Doorknoper

Cruise control is daarop mijn antwoord. Ik zou gek van de bonnen worden als ik die niet zou gebruiken. Je kunt met de voet nooit precies onder de limiet rijden of je moet er 10 km onder gaan rijden.

#15 16-07-2017 22:25

Deskman
Opperdummie

trabant wrote:
Deskman wrote:

En hoe hard je ergens mag rijden. Allemaal bijkomende info die ik vaak best handig vind.

Ik vraag me inderdaad wel eens af hoe hard je ergens mag. Al dat gewilder met max. snelheden.
Twee weken geleden op de heenweg naar het Afrika Festival in Hertme geflitst. Wat kost zo'n kastje? Want misschien had ik die er nu al uit gehad.

Een oude iPhone met een beetje mobiel internet voldoet voor appjes als Flitsmeister. Die laat ook nog zien wat je gemiddelde snelheid is in stukken met trajectcontrole.

Peter wrote:

Cruise control is daarop mijn antwoord. Ik zou gek van de bonnen worden als ik die niet zou gebruiken. Je kunt met de voet nooit precies onder de limiet rijden of je moet er 10 km onder gaan rijden.

Cruiscontrol is nog niet zo slim dat ie kan klokkijken of weet wat de max snelheid is.

"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day."  Douglas Adams

#16 17-07-2017 00:31

Peter
Doorknoper

Ik snap ook wel dat het niet voor iedereen goed zal werken. Maar ja. Niet iedereen maakt dezelfde foto's natuurlijk. De een heeft talent voor dit en de ander voor dat.

#17 17-07-2017 07:18

Deskman
Opperdummie

Gezien het aantal boetes dat in Nederland wordt uitgeschreven is de overheid bijzonder nalatig / onduidelijk met het informeren over de toegestane max snelheid, of het talent om niet te hard te rijden is slecht ontwikkeld bij de Nederlandse mobilist. Of beiden.

#18 17-07-2017 07:48

Peter
Doorknoper

Ik durf te beweren dat doorlopend op je snelheid te moeten letten, ook niet goed is voor de verkeersveiligheid.

#19 17-07-2017 12:19

Paul Sondervan
Import Hagenees

Ik wil geen wagen meer zonder cruisecontrol.
Gewoon de snelheid instellen en daarna hoef ik niet meer op de snelheidsmeter te letten.
Verandert de maximum snelheid, even cruisecontrol uit tot ik weer de juiste snelheid hebt en weer inschakelen.
Gaat de maximumsnelheid omhoog, dan kan ik de snelheid ophogen zonder aan mijn gaspedaal te komen.
Mijn voet raakt door het gebruik van de cruisecontrol ook niet verkrampt.
Ik vind cruisecontrol een zegen!
Just my 2 cents.

#20 17-07-2017 13:12

Deskman
Opperdummie

Ik gebruik cruisecontrol bijna permanent. Vorig jaar eens een kleine 2500 km in een Volvo XC60 gereden met 'adaptive cruise control'. Even wennen maar erg handig. Vooral in situaties waarbij jouw CC net 2km harder staat dan die van je voorganger. Zet je je CC op 110 waar je 100 mag dan rij je keurig in de rij mee, ga je naar links om in te halen dan geeft het systeem gas tot je 110 rijdt.

Dat in combinatie met een goeie automatische bak en je hoeft niet veel meer te doen. Kun je lekker whatsappen achter het stuur...

Nu nog eens even horen wat onze chauffeuse er van vindt...

Board footer