Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 05-11-2008 18:34

Krifos
Guest

overstappen?

Ik zou best willen overstappen naar een iMac maar:
Ik kan me niet veroorloven om al die programma`s te kopen
Ik heb office 2007 professional
photoshop cs2 met illustrater enz
Van macromedia dreamweaver  flash enz
en nog een stel handige programmatjes
Ik weet dat je XP paralel kan laten lopen op de  i mac maar ik wil wel weten of dat inderdaad allemaal goed werkt en ik ken niemand die dat heeft .
En op een ander forum las ik ook dat je niet alle XP instalatiediscs kan gebruiken
Dus hoor ik graag of iemand daar ervaring mee heeft.   

vriendelijke groet Irene

#2 05-11-2008 19:03

Sypie
24/7 MacGek

Re: overstappen?

Je kunt inderdaad XP op je Mac laten draaien. Je hebt hiervoor verschillende methodes. Als ik zo lees wat voor software je draait (CS2 en Dreamweaver) dan vraagt dat wel wat van je systeem. Hiervoor kun je het beste Boot Camp gebruiken. Boot Camp zorgt er voor dat je een Windows krijgt waarvan je kunt opstarten. Op deze manier kun je alle hardware maximaal gebruiken.

Je kunt in die Windows installatie je originele software installeren zodat je ook die weer "gewoon" kunt gebruiken. Voor het installeren van Windows XP onder Boot Camp heb je een installatie CD nodig waar SP2 (Service Pack 2) al bij in zit. Je kunt NIET eerst Windows XP installeren en vervolgens SP2 er bij installeren, dan gaat het fout. Dit is iets wat veel mensen al gedaan hebben...

De enige nadelen van Boot Camp gebruik is het maken van een aparte Windows partitie, waar je niet zo heel makkelijk weer vanaf komt als je geen Windows meer wilt gebruiken

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#3 05-11-2008 19:19

Krifos
Guest

Op de apple store site staat dit progje en als ik het goed begrijp kunnen ze dan naast erkaar werken

Met VMware Fusion 2 kun je profiteren van het beste uit de Mac- en de pc-wereld Draai je favoriete Windows-programma's nu probleemloos op de Mac.

* Draai je favoriete Windows-programma's op de Mac zonder opnieuw opstarten.
    * Eenvoudig gegevens uitwisselen tussen Mac en pc.
    * Moeiteloos overgaan op de Mac met al je programma's, apparaten en zelfs je oude pc.
    * Laat Boot Camp achter je en draai Windows en Mac tegelijk. Niet meer opnieuw opstarten om Windows-programma's op een Mac te kunnen benaderen.

#4 05-11-2008 19:40

Sypie
24/7 MacGek

Klopt als een bus. Maar... (addertje onder het gras..) Als je met VMware werkt moet de hardware (geheugen en processor) 2 besturingssystemen draaiende houden. Je kunt het proberen naast elkaar te draaien maar je hebt kans dat het niet geheel zonder wachttijden werkt. Je kunt het altijd eerst proberen en later, als het nodig blijkt, alsnog met Boot Camp te gaan werken.

P.s.: ik heb het geciteerde stuk weggehaald, een bericht boven je citeren is geen succes gebleken op diverse fora.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#5 05-11-2008 19:49

Peter
Doorknoper

Hmm... vroeger hadden ze daar Vitual PC voor en van wat ik ervan gelezen heb aan reakties, vertraagde het je Mac enorm. Maar wel grappig om te lezen datKrifos wel een iMac wil kopen en daarbij juist een berg programma's opsomt, die juist voor de interface van de Mac geschreven zijn. De hele grafische wereld werkt er immers mee.

Shake your pills before you pick one!wink

#6 05-11-2008 20:06

Krifos
Guest

oke weer wat wijzer maar ken jij iemand die er mee werkt

#7 05-11-2008 20:09

Krifos
Guest

Voor Turbanus  Doorknoper
weet ik wel maar ik heb ze niet voor mac en ik kan me het echt niet veroorloven om ze te kopen:(

#8 05-11-2008 21:59

Peter
Doorknoper

Nee, ik weet niet wie er mee werkt, maar je kunt wel bij Versiontracker en bij Macupdate lezen wat de gebruikers ervan vinden. Overigens komt nu bij mij de vraag naar boven od je je werk dan niet op een langzamer manier naar de Mac kunt gaan verleggen? Dan kun je nog een poos op je vertrouwde PC blijven werken en daarnaast ook vertrouwd raken aan een nieuwe iMac. Is dat geen optie?

#9 06-11-2008 09:15

Peter
Doorknoper

Evven nog ter aanvulling. Als je met je PC dat werk gewoon goed kunt doen, is het zaak om die PC minder kwetsbaar te maken. Je ontlast je PC van Mail en Internet door dat op de iMac te doen. Dan maak je met beide machines wel een intern netwerkje, zodat je wel de printer kunt delen en files naar elkaar kunt overgooien. Dan maak je jezelf minder kwetsbaar.

#10 06-11-2008 10:23

Sypie
24/7 MacGek

Ik werk zelf met VMware. Op het moment dat deze niet aan staat, en ik dus geen Windows gebruik, vertraagt het niks. Als het aan staat is werkbaar maar kun je wel vertraging in je Windows merken.

Je kunt inderdaad ook, wat Turbanus zegt, de PC er naast houden en via een netwerk de zaken regelen. Als je PC dan niet op het internet zit is de kans op defecten aan de software ook minder.

Board footer