Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 08-03-2010 16:52

Tjaka
Guest

Configuratie Time Machine

Weet iemand of het mogelijk is de backup (sparsebund) op te slaan in een map op de schijf en niet in de root?

Voorzover ik kan zien is het alleen mogelijk een schijf aan te wijzen in de time machine voorkeuren en niet een map aan te wijzen op de schijf.

Alvast bedankt voor jullie zeer gewaardeerde reacties. wink

Groeten Tjaka

#2 08-03-2010 18:10

Peter
Doorknoper

Re: Configuratie Time Machine

Hmm... je gebruikt pc-termen die wij niet zo gewend zijn.
Ga naar de map Hulpprogramma's en gebruik Schijfhulpprogramma om een "sparse" te maken in de vorm en grootte die je zelf wilt. Die wordt gewoon meegenomen in elke backup.

Shake your pills before you pick one!wink

#3 08-03-2010 18:50

Sypie
24/7 MacGek

Tjaka bedoelt dat Time Machine z'n back-up (=SparseBundle bestand) in een map kan zetten in plaats van klakkeloos op een harde schijf (=root). Tjaka wil graag de back-ups in een mapje hebben zodat de schijf overzichtelijker blijft.

Ik heb even gezocht met verschillende termen, maar kennelijk ben je de enige die dit wil, of ik zoek net niet goed.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#4 08-03-2010 19:23

Peter
Doorknoper

Ik ken alleen een Sparse-bestand dat d.m.v. een wachtwoord is beveiligd. Dat kan op CD-DVD of gewoon DMG zijn via Discutility.

#5 08-03-2010 23:47

Tjaka
Guest

Hoi,

Sorry dat ik niet duidelijk was. roll

Ik laat de backup file wel gewoon in de root van de harde schijf staan. Zo belangrijk is het niet. Het verbaast mij dat ik alleen de schijf kan selecteren en niet een map op de schijf waar time machine de backup schrijft. hmm

#6 09-03-2010 01:00

Peter
Doorknoper

TM backupped net zolang door tot de ruimte op de schijf op is. Elke dag worden de wijzigingen opgeslagen en via TM kun je daar netjes doorheen kijken.

#7 09-03-2010 08:25

Sypie
24/7 MacGek

Ja, maar als je dat netjes in een mapje zou doen in plaats van in de root van een schijf dan kun je de schijf ook nog fatsoenlijk ergens anders voor gebruiken. Nu moet je eigenlijk de schijf pratitioneren om een beetje fatsoenlijk overzicht te houden. Wat dat betreft snap ik Tjaka wel.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#8 09-03-2010 10:04

Tjaka
Guest

Sypie wrote:

Quoten van berichten die boven je staan zijn net nodig...

Dat klopt en volgens mij is er geen andere oplossing dan een deel van de schijf te partitioneren.

Ik ben inderdaad de enige die dit wil. Er is op het hele internet niets over te vinden. sad

#9 09-03-2010 10:51

Peter
Doorknoper

Voor perfecte werking van TM wordt geadviseerd de doelschijf 1.5 x zo groot te nemen als de werkschijf.

En soms is het wel handig om een bepaald persoon te quoten, ook al staat de post vlak boven je. Dat kan gebeuren als je in een topic op iets specifieks wilt wijzen.
Het klakkeloos modereren daarop kan de (juist beoogde) doelstelling teniet doen. Het quoten is hinderlijk als met juist quote op quote op quote gaat toepassen. Dat is totaal onnodig en hinderlijk voor de lezers.
Op dit punt hoeven we dus niet de belerende schoolmeester uit te hangen, als er specifiek gequoot wordt.

Board footer