Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 15-05-2013 22:42

BMW-4-Ever
Motormuis

Camera koppelen

Ola,
mijn lief heeft een nieuw fototoestelletje (Nikon Coolpix S5200)
Nou is het met alle losse apparatuur hier in huis zo dat als ik deze verbind met het MacBook ze automatisch in finder te zien zijn. Zo niet dus met dit toestelletje. Moet ik nou echt software gaan installeren om hem te koppelen?

#2 15-05-2013 22:58

Peter
Doorknoper

Re: Camera koppelen

Nee. Als je hem hebt aangekoppeld kun je eens eerst even "Voorvertoning" openen en dan kijken of je die camera met de import-functie wel krijgt te zien. Als je hem niet krijgt te zien is dit de eerste camera die niet zou werken met een Mac. Waarschijnlijk zul je hem ook gewoon te zien krijgen in iPhoto als je dat opstart. Daar kun je in de "voorkeuren" instellen wat je wilt met de foto's van die camera.

Shake your pills before you pick one!wink

#3 16-05-2013 06:15

Justhan
Wichelvrouwtje

Het niet zonder meer willen tonen van camera's is veelal een Canon-ding, terwijl juist Nikon zich meestal wel laat zien. Merkwaardig dus. Mochten de tips van Peter niet werken, dan werkt het in ieder geval met een kaartlezer (en als je een nieuwer type Mac hebt, zit die zelfs ingebouwd), maar dat is ook niet wat je wilt.

PS: op http://www.ehow.com/how_6904906_connect … x-mac.html kun je lezen dat Nikons zich zouden moeten tonen in iPhoto. Kan het zijn dat de camera een zodanig nieuw type is dat ie (nog) niet compatibel is met je (oudere) besturingssysteem?

Life is too short to eat crap
(Jamie Oliver)

#4 16-05-2013 07:27

BMW-4-Ever
Motormuis

Dank!
De camera koppelt dus wel, maar niet zichtbaar in finder. De foto's zijn wel via iPhoto en Apperture te importeren.
Die link wast handig Justhan!
Had geen zin om de bijgeleverde software te installeren, je verliest op die manier weer een hoop geheugenruimte voor 1 randapparaatje. . . . .

Groet,
Erik

Board footer