Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 19-07-2013 08:24

Blokkie
Guest

Home-video's terugzetten van iphoto naar iphone 4 lukt niet.

Goedemorgen,

Op zoek naar een antwoord op mijn vraag kwam ik hier terecht. Hopelijk heeft iemand de gouden tip.

Ik heb een iphone 4, mijn vrouw een 4S. De foto’s en filmpjes importeren we op dezelfde MacBook in iPhoto. Nu heb ik op mijn iPhone jn de fotoalbums een album met filmpjes van de kinderen. Alleen kunnen er geen filmpjes meer naar de iphone geïmporteerd worden. Het maakt hierbij niet uit of de filmpjes gemaakt zijn met de 4 of de 4S. Oudere filmpjes die ik met de 4 heb gemaakt importeert hij wel.

Ik vind het vreemd dat filmpjes die met dezelfde iPhone zijn gemaakt later niet meer op die iPhone terug te zetten zijn. Het ligt kennelijk aan het bestand of formaat van de filmpjes. Maar als ze met hetzelfde apparaat zijn gemaakt moeten ze toch terug te zetten zijn? Ik heb de filmpjes niet bewerkt.

In welk format staan filmpjes die met een iphone 4 zijn opgenomen?

Dank voor de moeite.

#2 19-07-2013 09:12

Peter
Doorknoper

Re: Home-video's terugzetten van iphoto naar iphone 4 lukt niet.

Als je je iPhone aan de Mac hangt met een kabeltje, kun je sneller data overzetten dan via wifi. iTunes opent dan en als je iPhone is verschenen in de linker kolom, kun je hem selecteren en allerlei instellingen (voorkeuren) aanpassen betreffende het synchroniseren. Zo kun je b.v. op je Mac een map aanmaken met foto's en filmpjes, die dan automatisch ook in je iPhone staan. Je moet dat dan wel aanvinken en de map aanwijzen in die voorkeuren van je iPhone.

Shake your pills before you pick one!wink

#3 19-07-2013 19:36

Blokkie
Guest

Ik doe het altijd al via een kabeltje. Het probleem is dat sommige filmpjes, die ik met de iphone heb geschoten en daarna op de mac heb gezet, niet terug gezet kunnen worden omdat het bestand niet op de iphone afgespeeld kan worden. Terwijl ik de filmpjes niet bewerkt heb of iets dergelijks.

#4 19-07-2013 19:44

Sypie
24/7 MacGek

Heb je de filmpjes ook in iTunes geïmporteerd? Nadat je dit hebt gedaan zouden de filmpjes op de iPhone af moeten spelen, omdat iTunes ze naar een herkenbaar formaat overzet. (beetje vreemd dat een iPhone z'n eigen formaat niet lust)

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#5 19-07-2013 20:12

Peter
Doorknoper

Wat Syp zegt kan ook eenvoudig. Sleep dat filmpje in iTunes, koppel je iPhone en sleep het filmpje in je iPhone (linkerbalk)

#6 19-07-2013 22:32

Blokkie
Guest

Maar dan staan ze niet in de foto-app maar in video. Toch? Ik vraag me toch af waarom ik die filmpjes niet terug kan zetten waar ze vandaan kwamen.

#7 20-07-2013 00:10

Peter
Doorknoper

Sorry je denkt teveel. Laat fat simpele werk naar aan je Mac over in probeer eens gewoon wat we daarstraks hebben gepost. wink

Board footer