Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 09-11-2015 21:02

sintclair
Guest

2 Apple accounts kan ik 2 x software downloaden

Bij het installeren van de 9.0.1.versie heb ik een tweede account aangemaakt. Ik wist  mijn originele accountnaam niet meer.
Nu staat deze 2e versie voor de 1e account op pauze te wachten. Apple heeft gezien dat er al 1 keer geïnstalleerd is en vraagt zich af of ik de 1e ook wil downloaden op mijn oude mailadres.
De software heb ik in iTunes opnieuw met de gebruikelijke persoonlijke info voorzien.
Ook heb ik nu aangegeven via de iCloud te openen.
Graag hoor ik wat ik het beste kan doen. Teruggaan heb ik overwogen maar er is al zoveel veranderd door het nieuwe mailadres, dat wijzigen volgens mij niet meer kan. Kan u mij helpen aan de juiste oplossing?

#2 09-11-2015 22:58

Peter
Doorknoper

Re: 2 Apple accounts kan ik 2 x software downloaden

Ik ga dit zo verhuizen naar "Software voor iPhone e.d.".

Geen paniek. Je kunt een Apple-account nooit verwijderen of vernietigen. Je had wel een nieuw wachtwoord via een andere weg kunnen krijgen. Maar dat je nu je nieuwe Apple ID hebt aangemaakt is helemaal geen probleem, als je maar consequent hetzelfde account aangeeft als je hoofdaccount en dat op al je Apple-apparaten zo instelt. Je zou wel problemen kunnen krijgen met de aankopen van apps en muziek, die je nog met je oude account hebt gemaakt. Om dat op te lossen heb je ook weer het wachtwoord van je oude account nodig, waarmee je de machtigingen goed zet. Maar als dat het geval is, lijkt het me handiger als je eerst even naar Apple belt en vraagt of zij iets voor je kunnen regelen.

Shake your pills before you pick one!wink

#3 11-11-2015 11:22

Roberta
Uskoke

Re: 2 Apple accounts kan ik 2 x software downloaden

Apple gebruikers zijn snel geneigd om een oplossing te vinden of te creeën, maar soms is het niet onverstandig om hulp van buitenaf te zoeken. Als je je wachtwoord bent vergeten van je accoount, is het handiger om eerst contact te zoeken via Apple. Zo'n account is meestal gekoppeld aan je creditcard, en via die weg kan men al snel nagaan of je indentiteit klopt.

Last edited by Roberta (11-11-2015 11:22)

Board footer