Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 25-10-2009 10:20

jaconed67
oud en stout

dvd's afspelen

Hallo ik heb een vraagje

Ik heb wat films gedownloaded en op dvd gezet alleen het afspelen geeft wel eens haperingen
Is het waar dat je films beter op een dvd-ram kunt zetten dan op een gewone dvd r of maakt dat niet uit.  ?? Wat is het verschyil tussen een dvd-ram en een dvd-r (rw) ??

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#2 25-10-2009 10:37

Sypie
24/7 MacGek

Re: dvd's afspelen

Welk type DVD-RAM heb je eigenlijk? Ik heb je er vaker over zien schrijven maar er zijn 4 soorten:
Type 1: het DVD-RAM medium zit in een cartridge en kan daar niet uitgehaald worden
Type 2: het DVD-RAM medium zit in een cartridge maar kan daar wel uit gehaald worden
Type 3: het DVD-RAM medium zit als losse schijf in een dvd-doos of 'jewelcase'
Type 4: DVD-RAM media zitten in grotere hoeveelheden op elkaar opgestapeld in een zogenaamde 'cakebox'

Het verschil zit 'm in de foutcorrectie die de DVD-RAM meer heeft dan een DVD-/+R. De RW versie is Re-Writable oftewel herschrijfbaar.

Dat de beeld begint te stotteren kan aan meerdere dingen liggen:
DVD speler wordt te warm -> zorgt voor voldoende ruimte om warme lucht weg te laten stromen
Kwaliteit van de download is beroerd -> ook op je Mac / PC zou je deze haperingen moeten zien
Branden is niet helemaal goed gegaan -> Meerdere DVD's die gebrand zijn met dezelfde brander zouden dit probleem moeten hebben -> brander vervangen is dan de optie.
Kwaliteit van de schijfjes is beroerd -> investeer in betere

Persoonlijk brand ik bijna geen DVD's meer. Films download ik, kijk ik met de laptop aan de TV gekoppeld en na het afspelen verwijder ik ze weer.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#3 25-10-2009 12:28

Peter
Doorknoper

En lees eerst de algemene tips voordat je met video beging.
Een DVD-RAM is in het algemeen herschrijfbaar. Ik heb gezien dat je in Leopard en in Snow Leopard ook DMG's kunt maken voor DVD-RAM, maar heb dat nog nooit uitgeprobeerd om daarmee dan ook daadwerkelijk een van DVD te branden.
De DVD-RAM speler die jij van mij hebt gekregen kan zowel cartridges als losse DVD's en CD's lezen. Maar het kastje is al wat jaartje oud en mogelijk kan hij de laatst gebrande DVD's en Video-CD's niet lezen. Je zou bij de fabrikant kunnen kijken of je nieuwere firmware kunt installeren.

Shake your pills before you pick one!wink

#4 25-10-2009 14:23

Sypie
24/7 MacGek

Af en toe een lens-cleaner kan ook geen kwaad natuurlijk...

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

Board footer