Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 23-05-2013 19:47

BMW-4-Ever
Motormuis

Apple TV praat niet meer met MacBook

Hallo,
mijn Apple TV (2) geeft geen inhoud van het MacBook meer weer.
Thuisdeling is op beide ingeschakeld, maar de Apple-TV ziet de laptop niet meer. Ook ziet de iPhone app Remote de Apple-TV niet meer.

Ik weet niet hoe lang dit al is, maar waarschijnlijk sinds de systeemupgrade naar OS X 10.6.8
Via de Apple TV direct naar you-tube of Vimeo gaat gewoon goed. Software van de Apple-TV is actueel.

(Vrienden hebben overigens hetzelfde, maar dan met de nieuwste Apple TV i.c.m. iMac. Ook een Apple-TV gekocht, systeem upgrade gedaan i.v.m. air-play, heeft even gewerkt en doet nu ook geen verbinding meer maken.)

Iemand tips?

Groeten,
Erik

#2 23-05-2013 19:59

Peter
Doorknoper

Re: Apple TV praat niet meer met MacBook

OSX 10.6.8 loopt al wat achter maar zou geen probleem moeten zijn, Het is heel goed mogelijk dat een update een standaard setting gebruikt voor Airplay en Apple TV. Heb je al in de Voorkeuren van je MacBook gekeken? Ik meen dat dit ook in de voorkeuren van iTunes moet staan ingeschakeld.

Catch the noodle before you go freak!wink

#3 29-11-2013 07:46

BMW-4-Ever
Motormuis

Topic is al een half jaartje oud, het probleem nog steeds actueel.
Peter, jij hebt inmiddels ook een Apple TV, misschien ben je al wat verder met de materie nu smile en wellicht hebben meer medeforummers zo'n apparaatje nu.

Afgelopen dagen software bijgewerkt van de A-TV, MacBook draait op 10.6.8.
Separaat werken de apparaten prima, ik krijg ze alleen niet samen aan de praat. Wil met name foto's op de TV laten zien.

Melding blijft hetzelfde, A-TV meld dat ik thuisdeling in moet schakelen in iTunes terwijl dat ingeschakeld staat.

#4 29-11-2013 18:37

Peter
Doorknoper

Zelfde account?

Catch the noodle before you go freak!wink

#5 30-11-2013 11:02

BMW-4-Ever
Motormuis

Ja, ook.

Forum footer