Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 07-11-2013 23:00

BMW-4-Ever
Motormuis

Accu nadert e.o.l?

Goedenavond,
vraagje over accu in MacBook. Na het opladen was het lampje op de conector van de lader groen. Maar nu blijft het lampje oranje, hoe lang de lader ook verbonden blijft.

Lader of accu e.o.l.?

Groet,
Erik

#2 08-11-2013 01:08

Peter
Doorknoper

Re: Accu nadert e.o.l?

Hoe oud is dat MacBook?

Catch the noodle before you go freak!wink

#3 08-11-2013 07:58

BMW-4-Ever
Motormuis

Volgens mij een jaar of 5.
(En uitzetten doen we maar af en toe, gaat meestal in de slaapstand)

#4 08-11-2013 09:28

Paul Sondervan
Import Hagenees

Programma Systeeminformatie in de map Hulpprogramma's opstarten.
Dan klikken op Voeding.
Onder Informatie batterij staat bij Statusinformatie:
- Aantal cycli
- Conditie

Zie ook:
Mac-notebooks: het aantal cycli van de batterij bepalen

#5 08-11-2013 18:45

Sypie
24/7 MacGek

Een jaar of 5? Koop dan lekker een nieuwe accu. Kost je €129 en dan kun je weer dezelfde periode vooruit.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#6 11-11-2013 19:10

BMW-4-Ever
Motormuis

Had even de laatste posts gemist, excuses.

MacBook is idd 5 jaar oud (bijna 6), volgens het serienummer is het een "early 2008"

@Paul: Thanks! Nuttige info, weer wat geleerd.
(Wat wel "vreemd" is, is dat de site aangeeft dat 300 cycli de max is, terwijl ik al op 917 zit tongue
En een volle lading geeft me net als in het begin ruim 4 uur "werktijd", dus de conditie lijkt me nog prima.)

@Sypie: Natuurlijk, maar voor die €129,00 kan deze jongen ook een heleboel andere leuke dingen doen wink

#7 11-11-2013 20:49

Sypie
24/7 MacGek

Die 300 cycli is niet de max. Die 300 is voor Apple een reden om de batterij te beschouwen als opgebruikt, ofwel er kan geen garantie meer geclaimd worden op de betreffende batterij.

Wat ook een optie zou kunnen zijn is een namaakbatterij halen. Misschien iets mindere kwaliteit tegen een veel mindere hoge prijs.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

Board footer