Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#11 29-01-2014 07:33

peterp0st
The Postman

Re: In welk scherm opent het venster

Sorry Justhan beetje laat met m'n reactie.Ik heb net een nieuwe gebruikersaccount aangemaakt maar verder kom ik niet.Ik heb dit nog nooit gedaan en weet nu niet hoe ik onder de die nieuwe account de computer moet opstarten.

#12 29-01-2014 09:58

Peter
Doorknoper

Je hoeft niet opnieuw op te starten. Je kunt uitoggen als je onder het Appletje kijkt en dan kun je meteen kiezen met welk account je wil inloggen.

Catch the noodle before you go freak!wink

#13 29-01-2014 10:20

peterp0st
The Postman

Gelukt maar wat een verschil met mijn eigen account.Moet voor er mee aan de slag ga eerst wat dingen naar m'n hand zetten.Goed om te weten hoe een andere andere gebruikersaccount werkt zo kan ik dus controleren of een bepaald probleem aan de gebruikersinstellingen ligt.Maar vandaag toch even onder m'n eigen account wat zaakjes regelen dat gaat toch iets makkelijker wink

#14 29-01-2014 10:26

Peter
Doorknoper

Beter eerst kijken of het probleem weg is door deze tip van Justhan.

#15 29-01-2014 10:37

Justhan
Wichelvrouwtje

Peter heeft gelijk: eerst even zien of je je "probleem" in je nieuwe account kunt reproduceren of niet, voordat je iets verder doet met je nieuwe account.. Hou wel in de gaten dat een nieuw account in het algemeen als "standaardgebruiker" wordt aangemaakt en zo'n account heeft niet alle rechten. Het kan zijn dat het instellen van een tweede beeldscherm niet kan door een standaardgebruiker. In dat geval moet je in je originele account de bevoegdheden omzetten naar "beheerder" (= :apple: , systeemvoorkeuren, gebruikers & groepen, dan je slotje aan de linkerkant onder openen en het vinkje aanzetten "sta toe dat de gebruiker de computer beheert").
[merge_posts_bbcode]Toegevoegd: 29-01-2014 08:37[/merge_posts_bbcode]

Wanneer nu blijkt dat je rustig het programma (hetzelfde wat wel problemen gaf in je "oude" account) kunt afsluiten, zonder dat je tweede scherm wisselt, dat je de Finder kunt benaderen zonder problemen, dat (diverse) keren afsluiten en opnieuw opstarten geen wijzigingen geeft, dan weet je dat er iets "fout" zit in je oude account.
Maar tot die tijd, liever alles standaard laten staan in je nieuwe account.

Life is too short to eat crap
(Jamie Oliver)

#16 29-01-2014 10:44

peterp0st
The Postman

Ik heb het niet goed uitgelegd,dat sommige vensters(vooral van de Finder)niet in het gewenste scherm opent is hinderlijk maar ook weer niet zo erg dat ik heel m'n computer opnieuw gaat instellen.Natuurlijk ga ik het wel uit proberen maar daarvoor hoef ik geen Mail te gebruiken of m'n browser naar mijn smaak in te stellen,enz.

#17 29-01-2014 11:23

Peter
Doorknoper

Nee dat klopt. Maar vraagt om een oplossing voor een probleem en Justhan heeft een simpele manier gegeven om te kijken wat er aan de hand is. Als je alles in je tweede account gaat instellen zoals in het eerste zul je waarschijnlijk weer hetzelfde probleem krijgen. Dus moet je dat stapje voor stapje doen en tussen elke stap kijken of het opduikt. Op die manier kun je de schuldige aanwijzen en in je hoofdaccount verwijderen. Dat kan dus ook een instelling zijn. Als het is opgelost gooi je gewoon het testaccount weg.

#18 29-01-2014 13:52

peterp0st
The Postman

Accord  maar je bent toch hoop ik wel met me eens dat het een tijdrovend werkje kan worden dus doe ik het liever op een geschikter moment daarmee sla ik de goede tips niet mee in de wind.Het komt me nu gewoon niet uit ik ben nog steeds zo'n dummie die moet voor dit soort zaken domweg alle tijd nemen.Ik weet nu de oplossing nou nog het moment om er mee aan de slag te gaan.

#19 29-01-2014 14:21

Paul Sondervan
Import Hagenees

Misschien dat je het toch enigszins kunt sturen.
Klik met de rechtermuis knop (of ctrl + click) in het Dock op het programma (b.v. iTunes)
Ga naar menu keuze Opties en kies dan op welk bureaublad je het programma wilt hebben:
- Bureaublad op beeldscherm 1
- Bureaublad op beeldscherm 2

#20 29-01-2014 15:22

peterp0st
The Postman

Paul ben bang dat ik toch wat verkeerd doe,ik zie bij opties niet de keuze 'bureaublad op beeldscherm 1 of 2'.Ik weet niet of het van invloed is maar ik heb mijn monitor als eerste-en mijn Mac als tweede  scherm ingesteld omdat ik anders niet bij de sleuf voor de cd kan.Ik heb er nooit problemen mee gehad.

p18ff2ko351ikm1uvf4qtmugfpn3.png

Last edited by peterp0st (29-01-2014 15:40)

Board footer