Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#21 20-03-2014 12:16

Peter
Doorknoper

Re: Nog eens 5 jaartjes erbij…..

Ik heb het niet goed gelezen denk ik. Nog geen event dus, maar wel later deze maand.

Catch the noodle before you go freak!wink

#22 02-05-2014 19:24

Peter
Doorknoper

Er gaan heel sterke geruchten over de volgende generatie oordopjes. Die zouden aangesloten moeten gaan worden op de Lightning poort en dus niet op de audio-poort, die op de iPhone-6 naar onderen is verhuisd. Die nieuwe oordopjes krijgen speciale sensoren voor meting van bloeddruk en hartslag.

#23 03-05-2014 10:37

Sypie
24/7 MacGek

Als dat zo is dan worden nieuwe oordopjes ontzettend duur...

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#24 08-05-2014 18:20

Peter
Doorknoper

Hmm Apple blijkt al in 2006 een patent te hebben aangevraagd voor een z.g. video-headset. Hij lijkt een beetje op eenbril van een piloot. Vandaag is gebleken dat er ook vervolgpatenten zijn ingediend en dat Apple dus gewoon doorwerkt aan een dergelijk product. Hopelijk gaat dit ook weer niet tot een patenten-oorlog leiden.

#25 09-06-2014 18:11

Peter
Doorknoper

Er duiken zoveel patenten op dat het niet is bij te houden. Ik pik er zo af en toe eentje tussenuit die me wel interessant lijkt. Apple werkt aan een z.g. Pico-beamers, die in elk iDevice kan zijn ingebouwd.

#26 10-07-2014 20:23

Peter
Doorknoper

Als dat ook in de iPhone 6 opduikt…… Apple heeft maar liefst 68 miljoen A8 processors bij TSCM (Taiwan) besteld en de stroom uitlevering zou al op gang zijn gekomen. Met deze massa-bestelling heeft Samsung dus Apple verloren als klant voor processors en beeldschermen. Samsung is nu helemaal terzijde geschoven en verliest een enorm stuk omzet.

Er wordt druk gespeculeerd en gegist over dit aantal iPhones dat Apple denkt te gaan verkopen. Het is best mogelijk dat er idd al nieuwe snufjes in dat toestel worden verwerkt, waarvan we allerlei patenten voorbij hebben zien komen. De vraag is ook of iemand met een 5.5" iPhone 6, nog wel behoefte heeft aan een iPad. Mogelijk gaat dat dan aan de persoonlijke omstandigheden en de toepassing liggen. Ik wil ook een nieuwe iPhone en een iPad Air met een uitrolbaar toetsenbordje……..

#27 25-07-2014 17:35

Peter
Doorknoper

Er zijn signalen dat Apple (na Samsung) ook minder afhankelijk wil worden van Intel. Intel is druk bezig een nieuwe serie CPU's te presenteren en houdt daarvoor een speciaal event, waarbij Apple niet is uitgenodigd. Bovendien heeft Intel ingezet op het feit dat een moederbord nu het dunst wordt als het met hun nieuwe 14nm-CPU's is uitgerust.

#28 27-08-2014 21:48

Peter
Doorknoper

Vandaag zijn er sterke signalen opgedoken dat er naast de iPhone 6 ook eindelijk de iWatch gepresenteerd gaat worden. Ik denk dat er een behoorlijke druk bij Apple ligt om de meerwaarde t.o.v. de al eerder door anderen op de markt gebrachte smartwatches te bewijzen. Als dat niet lukt zal het bedrijf behoorlijk neergesabeld worden.

#29 27-08-2014 21:57

Sypie
24/7 MacGek

Ja, en dunnere MacBooks zouden ook in aantocht zijn, net als grotere iPads en een groter formaat iPhone. Kortom Apple heeft nog wel wat spullen in petto voor ons. Helaas zullen ontwerpen van de nieuwe MacBooks niet schokkend zijn: aluminium met Retina display.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#30 27-08-2014 22:07

Peter
Doorknoper

De Mini moet ook eens een upgrade krijgen, Die is nog van eind 2012. Maar de grootste druk ligt toch op de samenwerking en toepassingen van iOS8 en OSX 10.10. Siri komt naar OSX, maar er wordt veel meer in elkaar geschoven, zoals al is bekend gemaakt bij de presentatie van iOS8.

Board footer