Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#11 22-09-2014 11:28

Coupe
Bugelaar

Re: Conflict iTunes (10.6.8) met IOS 8 muziek inbrengen.

Ik baal er nog steeds van dat mijn iPad de muziek die ik in iTunes op een speciale afspeellijst iPadmuziek heb staan niet synchroniseert. Met de verbindingen via de kabel lijkt niet mis te zijn, want foto's op de iPad worden wel direkt bij aansluiten met iPhoto's gesynced: ze worden standaard van de iPad naar de MacMini gekopieerd.
Dus heb ik iTunes van mijn Mac Mini afgegooid en ben 'm nu opnieuw aan het downloaden.
Misschien is het programma wel gecrasht of zoiets.
Ik kreeg wél na het verwijderen (Finder, Programma's -rechtermuisknop Naar prullenbak verplaatsen) en de herstart via de updateknop onder het Applemenuutje de melding dat iTunes 11.4 gedownload kon worden, en dat dat errug geschikt zou zijn om met iTunes de apparaten onder iOS8 te syncen... Die melding had ik nog niet gehad. Errug vreemd allemaal.

Wordt vervolgd, de iTunesinstallatie lijkt voltooid, ik kom er op terug.

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#12 22-09-2014 13:00

Coupe
Bugelaar

Nix, nada, nakkes...
De iPad blijft leeg, wat betreft de muziek dan. Ik kan geen afspeellijst slepen naar de iPad, het groene plusje dat aangeeft dat de afspeellijst op de iPad geplaatst kan worden verschijnt gewoonweg niet. Automatische synchronisatie werkt ook niet. Vreemd is wel dat de iPad in iTunes statusbalk onderin aan lijkt te geven dat er muziek op staat?
Schiet me maar af, ik kom er zo niet meer uit.
Ter controle mijn iPod wél aan het MacMinitje gehangen, komt automatisch tevoorschijn in iTunes en synct als een tierelier...
Iemand een idee?

#13 22-09-2014 15:48

Peter
Doorknoper

Wat gebeurt er als je het synchroniseren van muziek helemaal afzet en je handmatig nummers in je iPad sleept? (Ik begin even vooraan omdat ik zicht wil krijgen op het probleem!)

Catch the noodle before you go freak!wink

#14 22-09-2014 17:15

Coupe
Bugelaar

Ok, ik heb inmiddels mijn iPad hersteld naar de fabrieksinstellingen en een vorige kopie teruggezet op mijn iPad. Maar ook daarna kan ik de muziek niet synchroniseren.
Wat gebeurt er als ik handmatig 1 nummer naar de iPad probeer te slepen:
Ik selecteer het nummer met de muis en sleep het naar het rechterkolommetje in iTunes, daar schuift dan automatisch een kolom open met iPad van **** (dat is mijn iPad) en daar laat ik de muisknop los. Het gesleepte nummer lichtte niet op met een groen plusje en springt automatisch terug naar de kolom in iTunes waar 'ie stond.
Dus nix op de iPad. Heb het met verschillende nummers geprobeerd, met een afspeellijst, er is meer dan voldoende ruimte op de iPad, maar er gebeurt niets....
Ik ben de hele dag, voor en na het herstellen van mijn iPad bezig geweest om de instellingen van iTunes aan te passen of ze wel niet van invloed zijn, maar de synchroniseerknop rechtsonderin blijft vaag: hij wordt geen echte knop die ik kan gebruiken, zoals de Herstelknop en de Pas Toeknop wél echte knoppen zijn zodra ik een keuze heb geactiveerd in het iTunes menu.

#15 22-09-2014 17:54

Peter
Doorknoper

OK z dus even niet s.v.p. Even eten en dan kom ik er op terug. Je moet je aparaten in een linker kolom zichtbaar maken in iTunes.

#16 22-09-2014 17:59

Coupe
Bugelaar

Yep, ook als ik de linkerkolom zichtbaar maak, en probeer om mijn afspeellijst vanuit iTunes naar de Muzieksectie in de iPad te slepen werkt dat niet, dat had ik ook al geprobeerd, eigenlijk omdat dat de methode is die ik altijd gebruikte. Ik heb ook al geprobeerd of de WiFi synchronisatie werkt, nee dus, verschillende kabeltjes, verschillende usb-poorten....
Maar eet maar eerst lekker, dat ga ik strax ook doen. En ondertussen probeer ik mijn frustratieniveau weer te downsizen...

#17 22-09-2014 18:26

Peter
Doorknoper

Probeer nu eerst eens een nummer op je iPad in de linker kolom te slepen. Als een simpel inslepen van een enkel nummer niet lukt is er iets mis met je bevoegdheden.

#18 22-09-2014 18:54

Coupe
Bugelaar

Zo, de restjes Chinees van gisteren ook weer achter de kiezen, buikje rond.
Nee, het simpel slepen van 1 nummer gaat niet: du moment dat ik het nummer loslaat op het Muziek mapje van de iPad schiet het onverrichterzake weer terug.

#19 22-09-2014 18:57

Peter
Doorknoper

Dan moet je even kijken of je iTunes-account ook actief staat in je iPad. Dat kun je vinden in je voorkeuren voor iTunes.

#20 22-09-2014 19:12

Coupe
Bugelaar

Peter, ik weet niet wat je bedoeld. Ik heb mijn iPad hier op schoot, aangekoppeld aan de Mac maar daar kan ik niet op vinden of mijn account aktoef staat. . In iTunes op de Mac kan ik bij Voorkeuren niets vinden over mijn iTunes account.

Board footer