Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 17-10-2015 10:32

storko
BelBusBengel

iPhone synchroniseert niet

iOS 9.0.2 en iTunes 11.4 gaan niet samen. Helaas kan 10.6.8 een nieuwer iTunes niet behappen. Over naar de Toshiba van de vrouw....

C'est des hommes et d'eux seulement qu'il faut avoir peur, toujours.

#2 17-10-2015 11:58

Peter
Doorknoper

Re: iPhone synchroniseert niet

storko wrote:

iOS 9.0.2 en iTunes 11.4 gaan niet samen. Helaas kan 10.6.8 een nieuwer iTunes niet behappen. Over naar de Toshiba van de vrouw....

Wat is het probleem? Waarom heb je iTunes 12 niet geïnstalleerd?

Catch the noodle before you go freak!wink

#3 17-10-2015 12:52

storko
BelBusBengel

Peter wrote:
storko wrote:

Je kan 12 niet installeren op iOS 10.6.8 Snowleopard.

#4 17-10-2015 14:04

Peter
Doorknoper

Dat is waar. Dus je hebt nog een oudere Mini in gebruik. Misschien kunnen we wel samen je probleem oplossen. Ik neem aan dat de ingestelde synchronisatie wel door kan lopen.

#5 17-10-2015 15:05

storko
BelBusBengel

Peter wrote:

Dat is waar. Dus je hebt nog een oudere Mini in gebruik. Misschien kunnen we wel samen je probleem oplossen. Ik neem aan dat de ingestelde synchronisatie wel door kan lopen.

[*]Ik heb al gezocht op diverse fora, echter geen soelaas gevonden. Voorlopig maar even de windowsbak van mijn vrouw gebruiken. De meest eenvoudige oplossing op dit moment.[/*]
en wat denk je? Ik weet niet wat ik heb gedaan maar iTunes herkent mijn iPhone weer.  Dolgelukkig...

Last edited by storko (17-10-2015 15:33)

#6 17-10-2015 15:50

Peter
Doorknoper

Er kunnen wat problemen ontstaan met mac.com, me.com en iCloud.com. Ik vind dat ook een beetje vervelend werken. Nadat ik iOAS9 op mijn iPhone had gezet was ik ineens een paar contacten kwijt die wel vanuit mijn Mac gesynchroniseerd zouden moeten worden. Apple geeft één van de 3 de status van hoofdaccount en de andere twee hangen er dan aan te bungelen. Dat is dus een verkeerde keuze. Ze zouden gewoon gelijkwaardig gekoppeld moeten zijn.

#7 18-10-2015 14:05

Coupe
Bugelaar

storko wrote:
Peter wrote:
storko wrote:

Je kan 12 niet installeren op iOS 10.6.8 Snowleopard.

Daar kom ik nu dus ook achter...
De iTunes versie herkende nog wel mijn iPad waar ik een kopie van maakte om 'm eens schoon te maken omdat ie overal zo traag op reageerde.
Maar na het herstellen naar de fabrieksinstellingen kan ik de oude iPad-versie die op mijn MacMini staat niet meer terugzetten op mijn iPad. Want daarvoor is iTunes 12 nodig en dat kan niet meer draaien op een MacMini op 10.6.8. Ik loop dus nu tegen 2 uitgefaceerde apparaten aan....
Iemand die een oplossing weet?

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#8 18-10-2015 14:29

Peter
Doorknoper

We zullen in de toekomst pas updates plaatsen als we er ook het benodigde besturingssysteem erbij kunnen zetten en er dus voor kunnen waarschuwen in welke gevallen je het links moet laten liggen. Maar in veel gevallen is dat best moeilijk, omdat dat bij de introductie ook nog niet meteen duidelijk is. De nieuwe versie van iTunes is speciaal ter ondersteuning van iOS9 en OSX10.11 uitgebracht. Mensen die één van beide systemen niet kunnen draaien en op de oudere versies een goed werkend samenspel tussen met en iDevices heeft, kunnen zo'n update dan beter links laten liggen. Hoe oud zijn die Mini's waar jullie het over hebben? (Ik schat 7 jaar of meer.)

#9 18-10-2015 16:13

Coupe
Bugelaar

Name: Mac mini (Late 2006)
ModelCode: mac_mini_late_06
Family name: A1176
Model Number: MA608
Group1: Mac mini
Group2: Intel
Generation: 2
CPU speed: 1.83GHz
Production week : -44- (November)
Production year : -2006-
Production number: 1365 (within this week)
Model introduced: -2006-
Memory - flavour: DDR2-S-667
Memory - number of slots: 2
Memory - maximum total: 2GB
Memory - largest module: 1GB
Factory: YM (China (Hon Hai = Foxconn) Configured in Czech Republic?)
External link: Repair guide by iFixit

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#10 18-10-2015 18:23

Peter
Doorknoper

We ronden het even af:

"Obsolete" en dus niet meer supported door Apple. Mag ook wel na 9 jaar..... Koop een nieuwe Mini en je bent van je ergernissen af. (Om on-topic te blijven!)

Board footer