Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#21 15-08-2016 17:23

Peter
Doorknoper

Re: Updates deel 2

Of je PANGU zo goed kunt vertrouwen........

Catch the noodle before you go freak!wink

#22 17-08-2016 07:41

Peter
Doorknoper

Het is opmerkelijk hoeveel invloed een IOS update op je batterij-verbruik heeft.

#23 17-08-2016 07:47

Deskman
Opperdummie

In welke zin? Beterder of slechterder? De meeste beta's zijn nog niet volledig geoptimaliseerd voor batterijgebruik.

"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day."  Douglas Adams

#24 17-08-2016 08:21

Peter
Doorknoper

Na de laatste update is het net of het verbruik ineens weer gehalveerd is. Dat merk je echt wel. Dat verbruik ligt dus voor een groot deel aan "gebabbel" tussen je toestel en het netwerk. En als dat kan worden beïnvloed/geoptimaliseerd middels software-instellingen, snap ik niet dat daar soms van wordt afgeweken. Het lijkt me immers niet logisch dat de software van het netwerk ook steeds wordt aangepast. Dat is anders met de servers die bepaalde apps moeten bedienen. Die software is wel degelijk ook prominent van invloed op dat gebabbel. Ik zelf draai geen babbelbox software van derden, zoals whatsapp e.d.

#25 17-08-2016 08:48

Deskman
Opperdummie

Het is wel wat complexer dan dat. Verversen op de achtergrond, het al dan niet actief blijven van apps en ook tal van dieper geprogrammeerde functies zorgen voor processoractiviteit.

Onder het tabje 'batterij' kun je precies zien hoeveel de diverse apps verbruiken (in %). Bij mij is dat in 90% van de gevallen Mail die het meeste energie gebruikt. En de energiebesparingsstand kan ook voor interessante verrassingen zorgen.

"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day."  Douglas Adams

#26 17-08-2016 10:34

Peter
Doorknoper

De energiebesp. stand had ik nog nooit ingeschakeld. Als ik in de voorkeuren naar "batterij" ga, kan ik nergens ontdekken wat de programma's in % verbruiken. Welk tabje bedoel je dan?

#27 17-08-2016 11:21

Deskman
Opperdummie

#28 17-08-2016 12:25

Peter
Doorknoper

Grappig. Dat verschijnt bij mij niet....... Stap 2 toont geen details.

#29 24-08-2016 10:05

Roberta
Uskoke

Algemeen: De A1 tussen Diemen en Muiderberg is dit weekend gedeeltelijk vervangen door een nieuwe weg. Mogelijk is er een update voor uw navigatiesysteem.

#30 24-08-2016 12:21

Peter
Doorknoper

Stap 2 toont nu ineens wel resultaten, maar niet in percentages, wel ik MB's.

Board footer