Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 06-09-2016 11:29

Peter
Doorknoper

De iPhone 7 komt eraan!

Er is al behoorlijk wat uitgelekt over de iPhone 7, die morgen wordt gepresenteerd. Vandaag zag ik een bericht dat de camera 2 lenzen zal hebben en dat er qua video 4K mee kan worden gefilmd met 60 fps. Dat is 2x zoveel frames/s als tot nog toe gebruikelijk op een telefoon. Vandaar ook de opslag upgrade naar 512 GB.

Volgend jaar bestaat de iPhone alweer 10 jaar en verwacht men een speciale jubileumversie.

Catch the noodle before you go freak!wink

#2 08-09-2016 13:09

Peter
Doorknoper

Re: De iPhone 7 komt eraan!

In dit nieuwe model zijn een 10tal gepatenteerde technieken verwerkt, die ik de afgelopen jaren ook voorbij heb zien komen. Alleen al voor het waterdicht maken van de speakers en van de andere poorten, zijn verschillende patenten bekend. Opvallend is ook het inzoomen van de cameralens, met nauwelijks kwaliteitsverlies. Ook dat is in een patent vastgelegd. Ik ben benieuwd of en hoe de concurrentie daarop kan anticiperen. Er zijn ook geruchten (wens) dat de iPhone dalijk ook met de Apple Pencil zou kunnen samenwerken. Daar is echt behoefte aan, omdat je dan b.v. ook direct iemand ergens een handtekening voor kunt laten zetten en omdat je dat ook kunt designer, net zoals op de iPad Pro. Ik heb begrepen dat dit onderwerp niet aan de orde is gekomen, maar bij Apple zijn ze natuurlijk niet gek. De volgende maand komt IOS 10 uit en ook MacOS 11. Het kan allemaal nog erg leuk worden natuurlijk.

#3 08-09-2016 21:39

Sypie
24/7 MacGek

En koop alsjeblieft niet de Jet Black: deze is erg krasgevoelig. De oplossing van Apple: koop een hoesje. Die hebben natuurlijk weer dollartekens in hun ogen.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#4 16-09-2016 06:41

Peter
Doorknoper

De 7 Plus is nu al wereldwijd uitverkocht. Apple geeft geen getallen meer vrij, maar de "volgers" houden in de gaten wat er bij de leveranciers wordt besteld.

#5 17-09-2016 11:27

Peter
Doorknoper

De "thuisknop" is niet langer fusiek op dit toestel. In de praktijk blojkt dat de nieuwe knop alleen maar op huid reageert en b v niet op een handschoen.

#6 17-09-2016 18:15

Peter
Doorknoper

Met het dual-lens camera-systeem op de 7 Plus, kun je "x2" inzoomen, met nauwelijks pixel-verlies. De camera zelf is "maar een 12 MP camera, maar de resultaten zijn heel indrukwekkend. Er komt veel meer diepte en contrast in de foto's. Qualcomm heeft al aangekondigd dat het werkt aan een vergelijkbare oplossing voor "Androïds". Er zal toch niet weer een patentoorlog volgen???

Grappig is ook dat er mensen zijn die een "7" kopen en een 7 Plus. Zelfs in Dubai staan rijen voor de Apple Store.

Board footer