Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 30-12-2016 13:09

Peter
Doorknoper

Amerikaanse familie klaagt Apple aan!

In de VS heeft een familie Apple voor de rechter gedaagd omdat hun dochter is verongelukt tijdens het autorijden terwijl zij ook postte op Facebook. De kern van de zaak ligt in het feit dat Apple een patent heeft verworven om bepaalde apps uit te schakelen, als je een auto gaat besturen. Vanuit ons NL gezichtsveld is dit natuurlijk "de wereld op z'n kop". Als mensen hun eigen verantwoordelijkheid niet kunnen dragen, wordt die maar op een ander afgewend. En natuurlijk moet de auto dan met de iPhone kunnen "babbelen" om zo'n app te kunnen laten werken. En hoeveel auto's rijden er nu rond met CarPlay? In de VS kan alles en al zeg ik gevoelsmatig dat die familie geen sterke zaak heeft, kan die familie zomaar gelijk krijgen in hun belachelijke rechtssysteem.

Catch the noodle before you go freak!wink

#2 30-12-2016 18:11

Peter
Doorknoper

Re: Amerikaanse familie klaagt Apple aan!

Correctie: De juffrouw gebruikte FaceTime en lette daardoor niet goed op het verkeer. Het is me niet duidelijk geworden of de bewuste telefoon handsfree gebruikt werd of juist niet. Betreffende media in de VS staan achter de familie en zijn van mening dat Apple het betreffende patent al eerder had moeten inzetten en dat er via GPS registratie van snellere verplaatsing (dan b.v. lopen) automatisch FaceTime afgesloten had moeten worden end dat daarmee een leven zou zijn gered. Het (voor ons) vreemde is dat mensen met een andere mening en juist op de verantwoordelijkheid van de gebruiker wijzen, worden beticht van disrespect voor de familie en het slachtoffer. Hier ligt een behoorlijk cultuurverschil.....

Catch the noodle before you go freak!wink

#3 31-12-2016 16:12

trabant
Pruttelbakkie

Re: Amerikaanse familie klaagt Apple aan!

Dat is hier ook een tijd geweest. Als iemand zich doodreed, werd er uit piëteit geen alcoholpromillage gemeten. Zo kon het gebeuren dat iemand die zich wel aan de 'beweegregels' van het verkeer hield maar een borrel op had, werd veroordeeld voor het doodrijden van een straalbezopen hotemetoot die in volle vaart door rood reed.
Ik word vaker gesneden door chauffeurs die hun aandacht meer hebben bij dat platte ding dat ze in hun handen hebben. Voor elke nieuwe telefoon een nieuwe carkit is blijkbaar toch teveel moeite.
Van mij mag de wet zo veranderd worden dat je automatisch schuldig bent als je telefoon of gadget aanstond tijdens of vlak voor het ongeval.

Ken uw weerga.

Board footer