Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

Je bent niet ingelogd.

#1 30-03-2018 10:40

Roberta
Uskoke

Wachtwoorden

Vandaag veel paniek in de media omdat veel wachtwoorden op straat zouden liggen:

Artikel Telegraaf.

Artikel AD.

Artikel Het Parool.

#2 30-03-2018 14:22

Sypie
24/7 MacGek

Re: Wachtwoorden

Waarschijnlijk is het pure bangmakerij want veel wachtwoorden kun je al vinden via https://haveibeenpwned.com

Het is wel aardig dat de nieuwspagina's hiermee gevuld worden en zo veel mensen langs aanjagen om hun wachtwoorden eens te herzien.

Ik moet zeggen dat sinds ik LastPass gebruik ik daar zeer tevreden mee ben. Iedere site een ander wachtwoord die door het programma gegenereerd wordt. Daarnaast een stevige kluis die net zo veilig is als de combinatie van e-mail en wachtwoord die je zelf instelt. Het is niet voor niets dat ik het ook aanraad aan andere computeraars.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#3 30-03-2018 15:53

Peter
Doorknoper

Dat gaat in je keychain toch ook automatisch.

Zit jij nog wel eens in de piepzak?wink

#4 30-03-2018 21:50

Sypie
24/7 MacGek

Keychain genereert geen wachtwoorden. Safari zou dit wel kunnen doen.

Wat LastPass ook kan zijn beveiligde notities, documenten en nog wat prullaria opslaan. Handig om zo een kopie paspoort bij de hand te hebben in Verweggistan.

Ow, en die zoekmachine voor wachtwoorden? Die komt er niet meer. De bedenker heeft zich bedacht. Er kleven toch nadelen aan waar hij bang voor is. Vanavond meer bij Paauw.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#5 31-03-2018 21:00

Gregorius
De Das

Zo gebruik ik al een kleine eeuwigheid 1Password - inmiddels wel prijzig geworden. Het is bijzonder hoe halsstarrig mensen zijn in het weigeren van fatsoenlijke wachtwoorden. En zelfs niet fatsoenlijke maar verschillende wachtwoorden zijn al beter dan één heel lang wachtwoord voor alles. En een lang wachtwoord hoeft niet lastig te onthouden te zijn. Boter-geeft-vlekken is net zo goed als 94jn@)^JnggHoxHr2N

Maar nee, ik heb bedrijven als klant die ik een lang wachtwoord afdwing en de optie om 2-staps-beveiliging te gebruiken en die me na een dag in paniek bellen dat ze dat niet willen en dat ze weer gewoon 9driex3 willen. Anders wordt het te moeluk. Ik opper dan nog wel eens om gewoon de pincode van hun bankpas te gebruiken.

Maar wie weet dat er jaarlijks miljoenen worden buitgemaakt door slechte wachtwoorden en onnadenkendheid zou verstandiger moeten zijn.

“Kun je dit eten?” 

Forum footer