Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 21-04-2009 10:14

Picasso
Guest

IMovie en iDVD

Hoe kan ik via iMovie en iDVD (beiden 09-versie) hoofdstukken aanbrengen in de video.
Mijn vraag is meer specifiek: het zichtbaar maken van filmonderdelen zodat er een keus ontstaat om een onderdeel van een film te bekijken, zonder dat je de hele film behoeft "af te draaien"?
Heb ik misschien nog een video bewerkingsprogramma nodig?
Ben heel benieuwd of iemand mij het natwoord kan geven.
Bij voorbaat dank

iMac (Retina 4K, 21.5-inch, Late 2015), processor 3,1 GHz Intel Core i5,
geheugen  8 GB 1867 MHz DDR3,
video Intel Iris Pro Graphics 6200 1536 MB

#2 21-04-2009 10:48

Peter
Doorknoper

Re: IMovie en iDVD

Ik denk dat ik jouw vraag goed begrijp dat je het volgende wilt;
1. Keuze om film in z'n geheel af te draaien.
2. Keuze om hoofdstukken te kiezen.
Volgens mij is dat in iDVD geen enkel probleem want je brengt gewoon hoofdstuk-merkers aan.
Je kunt dan ook de DVD zelfstartend maken, zodat je de eerste keer geen menu krijgt en de film automatisch in z'n geheel wordt afgedraaid. Maar je zult mischien wel wat dingen moeten uitproberen om het allemaal te krijgen zoals jij het precies wilt.

Catch the noodle before you go freak!wink

#3 21-04-2009 13:13

Sypie
24/7 MacGek

Je wilt een menu maken met een kleine "preview" zoals ik het bergijp? Of wil je stilstaande beelden in je menu toevoegen?

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#4 22-04-2009 11:17

Picasso
Guest

Turbanus en Sypie,
Jullie hebben beiden begrepen waar het omgaat. Ik wil inderdaad in een hoofdstuk zo'n klein beeld (foto) met een hoofdstuk zien, waar je in het kort kunt lezen waar het in het onderdeel om gaat.
Mijn probleem is dat ik al wel een titel voor elkaar krijg, maar nog niet heb ontdekt hoe je in het verzamelblad van iMovie de aktie hoofdstuk zichtbaar kan maken en dan dus aanklikken.
Ik denk dat ik weer even terug moet naar de iFactors (winkel waar ik de Mac kocht) terug moet. De jonge man die mij hielp heeft het voorgedaan, maar thuis lukt het me niet.
Bedankt voor jullie reactie.
Het zogenaamd zelfstarten is mij bekend. Daar waarschuwt iDVD voor, als je de film aanmaakt.

Last edited by Picasso (22-04-2009 11:19)

#5 22-04-2009 12:08

Peter
Doorknoper

Dat doe je in iDVD en niet in iMovie. Maar dat was in oudere versies. Apple wijzigt veel en mogelijk dat het nu in iMovie 9 al kan.

Ik doe zelf nooit iets met iDVD en ik heb dus nog versie 6..... Als ik een film maak gebruik ik liever Toast, omdat je daar een veel betere kwaliteit DVD uit krijgt.

#6 22-04-2009 17:58

Picasso
Guest

Ik ben er uit. Het blijkt dat je in iMovie eerst via "voorkeuren" nog moet aanvinken "Toon geavanceerde functies". Dan pas wordt de functionaliteit van toevoegen van opmerkingen of hoofdstukken mogelijk. Dat had men wel eens in de korte beschrijving van het boekje van iLive mogen opnemen.
In elk geval dank voor jullie hulp.

#7 22-04-2009 23:09

Peter
Doorknoper

Je zult nog veel meer gaan ondekken in iMovie......;)

Board footer